• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är det bara män här?

Tärnan

Cartier
Lite nyfiken på om det finns kvinnliga klockintresserade? Å är det någon som vet hur försäljningarna ser ut där ute, utan att veta så gissar jag att klockbranschen har det manliga släktet som målgrupp om låt säg 95/5 eller 90/10 fördelning?

Det här är lite synd tycker jag. Det skulle göra det lättare att köpa klockor om även frugan var intresserad :happyhappy:
 
  • Like
Reactions: SSL

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Lite nyfiken på om det finns kvinnliga klockintresserade? Å är det någon som vet hur försäljningarna ser ut där ute, utan att veta så gissar jag att klockbranschen har det manliga släktet som målgrupp om låt säg 95/5 eller 90/10 fördelning?

Det här är lite synd tycker jag. Det skulle göra det lättare att köpa klockor om även frugan var intresserad :happyhappy:
Kör 2-3 klockor mot en handväska så klarar du dig galant
Men on topic så är det ju faktiskt otroligt med 8000+ medlemmar och inte ens en handfull aktiva kvinnor.
 

Greven

Audemars
Håller med. Det vore kul om det var mer kvinnor i forumet förutom de tre, fyra aktiva som @David nämner. Dels skulle det vara intressant att höra och se klockor som attraherar det motsatta könet, del hur de resonerar kring klockor på män. Tror rent allmänt att det skulle bli ännu mer intressanta resonemang och diskussioner med en större mängd kvinnor här. Vi får väl be våra flickvänner, fruar och sambos att skapa ett konto här.
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Min fru har en Chopard Happy Sports, ett par Swatch, ett par skelettur typ Epos etc. Men att få henne att hänga på KS... Tror inte det...
 
  • Like
Reactions: TiE

SSL

Audemars
Armbandsuret förknippas mycket som "mannens enda accessoar". Tror det har med det att göra. Tradition helt enkelt.

Kvinnofolket är mer samlare. Eller bunkrare snarare, hehe. Tror inte det är så vanligt att dom snöar in sig på Guccis historia tex.
 

Tärnan

Cartier
Försöker du dig på allvar att förstå kvinnors tankar ?? Det här kan bli en intressant tråd, men jag tror inte den kommer att leda till några konkreta framsteg på denna front.
Ja, det vore intressant att veta varför kvinnor inte i så stor utsträckning bär klockor (eller åtminstone inte så dyra o fina som männen gör). På allvar.
 

Greven

Audemars
Ja, det vore intressant att veta varför kvinnor inte i så stor utsträckning bär klockor (eller åtminstone inte så dyra o fina som männen gör). På allvar.
Det finns några kvinnor i min bekantskapskrets som bär rätt exklusiva klockor. Problemet är att de inte är så intresserade av att diskutera urverk, modeller, ref.nr eller om de skall flippa den till förmån för en annan klocka ;)
 

Madame

Omega
Ja, det vore intressant att veta varför kvinnor inte i så stor utsträckning bär klockor (eller åtminstone inte så dyra o fina som männen gör). På allvar.
Jodå! Här bärs det (och bunkras) både dyra och mindre dyra klockor. Servar även mina handväskor (även om jag måste åka till Paris för det);) Kör även Porsche Panamera. :cigar:
Sista skjortan har inga fickor.
(Ska släpa hit fler väninnor)
 
Topp