• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är det bara män här?

Xalle

Audemars
2-Faktor
Och jag tror att det är så enbart pga att det är fler män än kvinnor som är intresserade. Men vi kvinnor som väl har ett intresse köper lika väl mekaniska dyra ur som ni män, likaväl som män utan intresse köper "skit" som ointresserade kvinnor.
Ok stridslysten!? Bara för att göra det klart jag är ingen manschauvinist ;) Självklart köps det både kvalitet och skit saker ifrån både kön!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Är det inte mycket vanligare för män att nörda ner i ämnen ? Tänk modelljärnväg , samla LP skivor , frimärken osv.
 

Madame

Omega
Hade dessutom de större schweiziska märkena som PP och Rolex gjort lite fler coola dam modeller som får lika mycket uppmärksamhet i media så hade väl intresset varit större. Men schweizare är väl generellt väldigt fyrkantiga ;) (inget illa menat)
"Vi" har ingen Sub, GMT eller Traveltime utan massa bling.
 

Greven

Audemars
Hade dessutom de större schweiziska märkena som PP och Rolex gjort lite fler coola dam modeller som får lika mycket uppmärksamhet i media så hade väl intresset varit större. Men schweizare är väl generellt väldigt fyrkantiga ;) (inget illa menat)
"Vi" har ingen Sub, GMT eller Traveltime utan massa bling.
Förstår din ståndpunkt. Personligen tycker jag det är snyggt när kvinnor bär "mansklockor", t ex Sub, eller varför inte en klassisk DJ som med sina 36mm passar perfekt en kvinna med stil.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Och jag tror att det är så enbart pga att det är fler män än kvinnor som är intresserade. Men vi kvinnor som väl har ett intresse köper lika väl mekaniska dyra ur som ni män, likaväl som män utan intresse köper "skit" som ointresserade kvinnor.
Det där stämmer tyvärr inte om man skall lyssna till dem i branschen. Finns alltid alla sorter inom olika grupperingar men den generella trenden är att gubbar värderar och bär mekaniska ur mer än kvinnor. Sedan kan ju detta även spela in att damuren blir oproportionerligt tjocka om de skall ha automatiska verk.
 

Danielle

Panerai
Det där stämmer tyvärr inte om man skall lyssna till dem i branschen. Finns alltid alla sorter inom olika grupperingar men den generella trenden är att gubbar värderar och bär mekaniska ur mer än kvinnor. Sedan kan ju detta även spela in att damuren blir oproportionerligt tjocka om de skall ha automatiska verk.
Så är det säkert. Men idag väljer ju många kvinnor herrur framför damur, så då borde det öka användandet på damsidan, även om det såklart inte kommer upp i samma nivå som männen. :)
 
  • Like
Reactions: Man

CyberAndre

Cartier
Ja men vi måste ju vara många män som *försöker* göra våra fruar och andra kvinnliga annhöriga intresserade. Jag överfaller i alla fall alla jag kan hela tiden, och upplyser dem om klockornas viktighet i livet. Senast skrämde jag upp en arbetskompis som snart skall åka till Japan. Ja, ni förstår ju själv vilka intentioner jag hade kring vilka klockaffärer jag tyckte hon skulle uppsöka - o-ombett så att säga.
Skämt åtsido!
Men jag HAR tvingat alla mina arbetskompisar att berätta om sin relation till sin klocka i diverse klockintervjuer, de flesta kvinnor. Och de berättar! Fascinerande!
Man får höra kul saker! Alla inköp har en historia. På riktigt! I vart fall! Jag tror att många kvinnor egentligen gillar klockor. De har bara inte avslöjat allt än.

:)


Lite nyfiken på om det finns kvinnliga klockintresserade? Å är det någon som vet hur försäljningarna ser ut där ute, utan att veta så gissar jag att klockbranschen har det manliga släktet som målgrupp om låt säg 95/5 eller 90/10 fördelning?

Det här är lite synd tycker jag. Det skulle göra det lättare att köpa klockor om även frugan var intresserad :happyhappy:
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Två av mina tre tjejer har Rolex på sig.....;) och den tredje har snott min guld-quartare och är väldigt nöjd med den. De gillar självklart smycken, väskor, båtar och bilar också....men jag tror inte de vill hänga här för det.

Sedan kan man ju lätt se att klockindustrin är främst riktad mot män, då jag försökte leta reda på armband typ nato till deras klockor, men inte tusan finns det smala armband i samma utsträckning som till herrklockor. Det är inte bara att klicka in på armbandssiterna och beställa i alla fall. Kolla efter 12-13mm till Omega på denna site: http://www.watchobsession.co.uk/collections/omega-style:(
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Två av mina tre tjejer har Rolex på sig.....;) och den tredje har snott min guld-quartare och är väldigt nöjd med den. De gillar självklart smycken, väskor, båtar och bilar också....men jag tror inte de vill hänga här för det.

Sedan kan man ju lätt se att klockindustrin är främst riktad mot män, då jag försökte leta reda på armband typ nato till deras klockor, men inte tusan finns det smala armband i samma utsträckning som till herrklockor. Det är inte bara att klicka in på armbandssiterna och beställa i alla fall. Kolla efter 12-13mm till Omega på denna site: http://www.watchobsession.co.uk/collections/omega-style:(
Nu blev det väldigt otydligt. Är det deras klockor eller är de lånade från dig? För bandstiften är ju oavsett de samma i storlek om du eller om din dotter bär samma klocka så smalare nato till 20mm Rolex skulle väl bara se wierd ut.. :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Mina två Rolex-damer har 26 mm och midsize, det är där problemet är, i alla fall för damstorleken.....medans den tredje hon kör min gamla herrklocka, så där är det inget problem att hitta band.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är en 18 årig singel tjej. Vill gärna gå på date med en kille men jag behöver en GMT Fat Lady 86a först.

Jag har en fat lady 86'a. Och en klockintresserad fästmö. Inga likheter mellan dem dock.

image.jpg
 
L

LadyA

Guest
Tjejer har mycket att samla på: väskor, skor, smycken och klockor. Det blir väldigt tidsödande att sitta på ett forum för varje sak!

Jag tror att tjejer hellre hänger på mer allmänna forum, t.ex. Familjeliv.
 
Topp