• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är inte folk intresserade av denna klocka?

Ministern

Founder
2-Faktor
NOS, populär som tusan utanför Sverige men ointressant här? Lade ut en FS för ett par månade sedan utan reaktion.. Vad tycker ni? Jag tycker den är fin!

1069ED29-F142-449F-BD57-032B17C2CFCE-4741-000002F694FE4031_zpscc45a4a3.jpg


1FC8CCD3-51F3-43EB-A74D-B10B98C00585-4741-000002F6B90292DE_zps09bb1795.jpg
 

David

Bödeln
Den är fin, och har ju det där lilla extra som Daytona saknar, men personligen tycker jag inte att tavlor med både svart och vitt funkar, blir plottrigt.
 

carlanton

Audemars
Hade valt denna över Daytona! Var nära att slå till på varianten med svart vridring för några månader sedan, men det blev något annat istället.
 

Barda

Cartier
Jag föredrar att ha tidtagnings/chronograph/de vita-tavlorna som på daytonan eller speedmastern. Blir mer harmoni enligt mig...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag får några konstiga hudutslag och yrsel av 6-9-12 -kronografer... och lite OCD av sån simhud mellan luggarna... annars är den jättefin! :lol:
 

Ministern

Founder
2-Faktor

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Rolex på kronan så hade det nog gått enklare. Lite synd det ska vara som så men sena Tudors är inte lika hippa som man skulle vilja tro. Dock borde du bli av med den om du bara har tålamod då den är riktigt fin.

Bandet och ändbitarna är inte för alla. ;)
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
NiklasArvid skrev:
jag får några konstiga hudutslag och yrsel av 6-9-12 -kronografer... och lite OCD av sån simhud mellan luggarna... annars är den jättefin! :lol:


Du vet väl att alla gulddaytona med skinn har det?

Det är imho det enda/stora problemet. Har aldrig fattat grejen med den där "simhuden"..? Å andra sidan kan väl inte det vara anledningen till att den inte är poppis just här men ändå.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Aurum skrev:
Spencer66 skrev:
NOS, populär som tusan utanför Sverige men ointressant här? Lade ut en FS för ett par månade sedan utan reaktion.. Vad tycker ni? Jag tycker den är fin!

http://i565.photobucket.com/albums/ss10 ... 45a4a3.jpg

http://i565.photobucket.com/albums/ss10 ... bb1795.jpg
Bandet och att det inte är en Rolex? gör väl sitt?

Bandet är orginal och oanvänt, är det så illa?
Tycker det, men en köpare borde se förbi det. Men med lite förföriska bilder borde den gå, men jag vet hur svårt det är att bli av med Tudors ibland. Min flinga var inte så lättflippad.
 

max

Dancing Queen
Skulle nog vilja haka på spåret om att den faktiskt inte ser så rolig ut på det bandet, speciellt inte på dedär två bilderna.

På länk är det ju en helt annan klocka, lite som att sälja lägenhet, bra bilder och dekoration är a och o :)
Här med svart ring men det var så nära jag kom på en googling
T79260P.jpg


EDIT: Med en bra bild kan den ju även bli fin på hajbandet, här i vit men jämför med bilderna längst upp. Även om de troligen är exakt lika fina i verkligheten så ser din inte lika rolig ut på bild.
1defrentezw9.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har fått uppfattningen om att det där är en wannabe-Daytona. Sedan lockas jag inte alls av Tudor som märke. Lite av budget-Rolex känsla.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Håller med om att det nog är bilderna. Tycker själv att den är rätt läcker! Vad kostar en sådan ungefär?
 

JayJay

Rolex
Allt kan säljas snabbt om bara priset är rätt. M a o om den inte säljs kan man ju alltid sänka priset. Med det sagt tycker även jag att det är mkt klocka för pengarna. Sen går det ju trender i den här världen. Det som är stekhett idag är lite svalare efter en tid. Dra in annonsen och lägg ut den om ett halvår så kanske den går på en ggn.
 

Evilananas

Breitling
2-Faktor
Kan ju bara svara för mig själv, men hade jag köpt en liknande klocka så hade jag försökt hitta en med länk och vit tavla. Sedan går det ju inte att komma ifrån att det är "nästanrolex", även om det är mycket klocka för pengarna.
 
Topp