• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför bör jag eller varför bör jag inte?

Rookie

Cartier
2-Faktor
God kväll killar och tjejer,

Jag sitter nu här och velar fram och tillbaka i vanlig ordning. Jag har varit sugen på en 16600 enda sedan jag fick en på armen för första gången för ca 1 år sedan. Nu har jag kollat in en under en längre tid och känner att det kanske är dags att slå till? Men samtidigt så har jag redan en massa andra klockor som riskerar att förpassas till klocklådan och förbli där som alltid när en ny klocka dimper ner.

Jag ger er här alltså fria händer att antingen tjata på mig klockan och se till att jag åker bort i morgon och inhandlar den, alt. ger mig andra alternativ som kanske passar bättre av någon anledning, eller helt enkelt ber mig sitta lugnt och fint och njuta utav det som redan finns. Klockorna jag äger just nu är följande: Rolex 16013, Rolex 16570, Omega Genevé, Seiko SKX009 samt en Seiko kvarts.

Priset på denna skönhet jag spanat in är 48 tusen riksdaler och är en nyservad full-sett'are.
8101312663.jpg 8133230255.jpg 8190017667.jpg

Samtliga bilder är lånade ifrån annonsen. För er med riktigt skarpt öga så avslöjar bilderna direkt vart den finns till salu. Resten behöver nog inte många minuter till att leta rätt på den.

Som sagt, ös gärna på med kommentarer på klockan i fråga, hissa & dissa, eller allmänt tyck till om vad jag borde köpa istället.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Kom igen nu gott folk, hjälp en stackars ung man att göra ett beslut. Mina tankegångar har övergått i att fundera på om kanske en 114060 också kan konkurrera med en 16600. Ligger ungefär samma i pris och påminner en del om varandra (framförallt avsaknad av bubblan).

Här är den nuvarande samlingen med Aquaracer2 utan keps och väldigt många slitna år senare! :D
25f1ff2eba9991cc5e63795998a62818.jpg
 

RDFG

Cartier
Ös på bara! Alla rolexsamlingar måste innehålla någon variant av subben. Vilken du väljer av 16600/114060 är ren smaksak.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag skulle personligen hellre köpa en SubC, varför? Boetten, maxi-tavlan, keramiska ringen, nya låset osv. Tilltalar mig mycket mer än en SD med några år på nacken. Jag gillar nyare klockor så har väl med det att göra också. :)
 

Hugii

Audemars
Bara du kan fatta det beslutet.. men jag tror jag ska skynda mig nu till Borås, nu...på en gång ;)

(hahah.. jag såg först nu att klockorna ligger på en mac... när jag såg bilden 1a och 2a gången så undrade jag varför du har klockorna på en plast skärbräda... ibland är man blind)
 

MBx

Cartier
Gillar du klockan är det bara att köra.:) Som RDFG skrev; alla klocksamlingar måste innehålla minst en Sub.:)

Personligen tycker jag att 114060 är den snyggaste Suben (från en som inte klarar sig utan datum och har en med bubbla:)).
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Helt klart den snyggaste och skönaste safir-dykaren i stål från Rolex.. Vet inget om just den klockan eller annonsen du refererar till, men 16600 är asgrym!
 

Brogren

Cartier
Om du inte kan släppa den sen ett år tillbaka borde du köpa den. Punkt. Utan att ha ägt den kanske du inte kommer släppa tanken på den.

Personligen skulle jag hellre köpt din inspanade klocka än den nya med tjockare case. Jag är tvärtom i min åsikt mot tidigare postare i tråden, för jag gillar äldre och nättare klockor och tycker den nya boetten är oproportionerligt stor.
Hade i och för sig inte köpt någon Submariner men det är en högst personlig smak.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Jag tycker du skall köra på 16600. Speciellt om du har gått och spanat på en under så lång tid. Funderar själv på att slå till på en 16600, blir nog någon gång i vår. Men i slutändan är det inte vi på KS som skall bestämma åt dig, utan det är du som måste känna vad som känns bäst. Annat kan resultera i köp av en klocka som du egentligen inte vill ha.

Med det sagt så säger jag; KÖR, köp den!:angel:
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Bara du kan fatta det beslutet.. men jag tror jag ska skynda mig nu till Borås, nu...på en gång ;)

(hahah.. jag såg först nu att klockorna ligger på en mac... när jag såg bilden 1a och 2a gången så undrade jag varför du har klockorna på en plast skärbräda... ibland är man blind)

Haha, ja så svårt var det att leta rätt på den ;) Jodå, jag använder macen som skärbräda. Den duger inte till mycket annat! (Ironi, jag älskar Mac ;) )

I övrigt så känns det som att ni som säger att jag redan bestämt mig kan ha rätt. Vart inne på Bergströms i Göteborg idag och slängde på en 114060 en snabbis på armen och det gav faktiskt inte något pirr i magen. Den känns för stor på något sätt nu när jag gått och vant mig vid den "gamla" storleken med min 16570. Luggarna hamnade sånär på kant i kant med min handled på höjden vilket gjorde att den nästan såg lite för stor ut.

Jag tackar för sparken i baken gubbar, och kommer förmodligen att se till att plocka hem en 16600! :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
SD är en grym klocka. Stor favorit och enl mig skönare, coolare och mer faaaakkkkkk you;)

En av mina nuvarande. Min absoluta favorit bland klockorna.



image.jpg
 
Topp