• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför döljs serienummer i annonser?

Zcooter

Omega
serienumret har du bak på boetten, att dölja det på certifikatet kan bero på kopieringsskyddet. Enda jag kan komma på
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Många som inte vill lämna ut det då det är klockans id-nummer. Numret kan missbrukas vilket leder till strul för ägaren.
 

paradis

Audemars
Om man vänder på det, varför måste serienummer synas i en annons på nätet?
Det måste inte , men det kan underlätta . om det är tex. på Rolex så kan man gämföra tryck på siffror ock bokstäver , ock se så att klockan inte är falsk. Fake Rolex har oftast fel ock helt snea siffror . Dom kopierar dom men har problem , när dom ska numrera dom . Det räcker med 1 siffra, som är fel. Nu menar jag vintage Rolex.
 
Om man vänder på det, varför måste serienummer synas i en annons på nätet?
I en perfekt verklighet skulle man då kunna kolla numret mot en helt korrekt databas över stulna serienummer. Nu finns tyvärr inte en sådan. Jag döljer serienummer, men jag tycker att man kan visa t.ex. de första siffrorna, 3-4 av ex. 8. På så sätt kan någon som blivit bestulen / försäkringsbolag ofta lätt se att en viss klocka INTE är den som blivit "stulen" från dem.
 
Topp