• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför dubbelpostar man?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
God kväll,
Jag har inte postat på TTT sedan de bytte plattform men kollar av vad som händer där ibland. Förutom att där är lite blekare och lite gnälligare än här så har jag också uppmärksammat att vissa postar exakt samma trådar på båda forumen. Varför gör man det? För att få fler svar? Min ytliga och snabba bedömning är att det inte är så, utan att tråden ofta dör på endera stället. Beror det på att många hänger på båda forumen och inte orkar kommentera på båda?

Kan vi inte försöka bli lite unika här och inte posta samma trådar på TTT?

IMHO/My 50cent/Blablabla och hela det där.

JoberMan
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Det blir lite löjligt. Jag dubbelpostade någon tråd i början men har slutat med det. Postar mest här men flikar ibland in något även på TTT.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Varför postar man öht?

Jag hänger både här och TTT men känner ingen vidare tillhörighet med någondera.

En del saker känns jäkligt onödigt att dubbelposta, men ibland kanske man vill dela med sig.

Jag gjorde min andra och antagligen sista dubbelpost för en stund sedan angående min nya FFF Seiko.

Varför det då?
- Jag gjorde min första dubbelpost, en WTB för några veckor sedan. Många hörde av sig via mail och PM, skitkul! Varenda en avslutade på samma sätt; Lägg ut lite bilder sen!

Därför dubbelpostade jag åtminstone.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Blev en dubbelpost i början, efter det enbart här, då jag tycker det är skönare stämning och roligare trådar här.

Med köp/sälj är det annorlunda då det känns som man når ut till fler via båda forumen, vilket inte är fel enligt mig.
 

plattfot

Rolex
Att folk dubblpostar tycker jag inte konstigt. Det är två ganska lika och på ett eller annat sätt nya klockforum som inte är nischade på specifika märken.

Kanske får postaren svar på en fråga man har eller respons från personer som endast besöker det ena eller andra forumen.
Jag har inte dubbelpostat på TTT/klocksnack vad jag minns, men historiskt har jag dubbelostat på TZ-uk/TTT, SCWF/TTT, WUS/TTT etc. för att nå fler ögon.

Tror med tiden att dubbelpostningen kommer minska automatiskt när medlemmarna hittat sitt favoritforum utan att någon behöver uppmana till att hålla sig till det ena eller andra forumet.
 

PierreS

Cartier
Fryken skrev:
Det blir lite löjligt. Jag dubbelpostade någon tråd i början men har slutat med det. Postar mest här men flikar ibland in något även på TTT.

+ 1 på den.

Gjorde samma sak men nu "hänger" jag nästan enbart här. Besöker mest TTT för att spana eller posta på K&S, annars brukar jag bara läsa nån enstaka skojig tråd som postas där.

Jag trivs bättre här som Ferdinand skulle sagt :)
 

Ricrob

Patek
Dubbelpostade några ggr i början, mest pga ngn märklig form av lojalitet till Tony/Jocke, trots att jag aldrig träffat ngn av dem och trots att jag nu med facit i hand tycker att de bidrar otroligt lite till det forumet.. Märkligt!

Nu har iaf jag hittat hem och kollar faktiskt TTT mindre och mindre (typ varannan dag i nuläget) och dubbelpostar no more!
Jag tycker KS spöar TTT på alla plan, även om jag saknar en del karaktärer här men de hittar förhoppningsvis hit så småningom. Min teori om ett mer lyckat forum (läs KS) ligger i att moderatorerna är aktiva och "en del av folket", givetvis tillsammans med trevligt, kunnigt och socialt folk. Det är KS!

När det blir dags för nästa sälj/köp däremot, kommer jag absolut använda mig av bägge k&s, för säga vad man vill, de har lite bättre snurr på deras där borta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Orka TTT. Har fått sålt två armband, fått tips på en WTB och hittat massa trevliga trådar här de senaste 24timmarna :mrgreen:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har faktiskt lagt ner TTT. Så grymt tråkig stämning där, det klagas bara, roligare här där man oftare får höra JA!! FAN VA NICE!! än NÄÄÄ ÅÅÅH VA JOBBIGT ATT HAN POSTAR ååååh...

Inte för att jag var någon speciellt aktiv medlem på TTT, men var inne och läste ett par gånger dagligen.
 

vonhall

Rolex
Tänker själv inte på vilket forum som jag postar på. Skall i ärlighetens namn säga att jag inte märker någon skillnad i stämning eller liknande mellan de bägge forumen! Nu betar jag av de bägge forumen per automatik och postar när jag har något att säga. Dock så kan det bli lite tjatigt i bland när folk dubelpostar.
Är enbart glad att det finns människor som orkar engagera sig och driva forum!
 

JesperO

Rolex
vonhall skrev:
Tänker själv inte på vilket forum som jag postar på. Skall i ärlighetens namn säga att jag inte märker någon skillnad i stämning eller liknande mellan de bägge forumen! Nu betar jag av de bägge forumen per automatik och postar när jag har något att säga. Dock så kan det bli lite tjatigt i bland när folk dubelpostar.
Är enbart glad att det finns människor som orkar engagera sig och driva forum!

helt enig...
lite tröttsamt det här med att framhäva det ena eller andra forumet, tycker både har sina goda sidor... tycker TTT har mycket godis som inte postas här alls... här är postas det lite mer och det blir lite mer levande och intressanta diskussioner

Ni är guld som orkar driva dessa forum så en trött tjänsteman har något att göra på jobbet :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Så länge det finns användare med kunskap man bara når på det ena el andra är det väl meningsfullt att dubbelposta?
 

Jörgen N

Omega
Tycker båda forumet har sitt syfte, jag hoppar mellan forumet hela tiden så man inte missar något.
Har dubbelpostat några gånger, pga att jag inte fick svar här, på TTT fick jag faktiskt svar direkt.

Tack för ni finns och orkar.
 

Josef B

Bestraffaren
Jo man förväntar sig något nytt på både klocksnack och TTT, därför så känns det lite jobbigt att läsa dubbelposter. Men efter man läst några av svaren i denna tråd så verkar det som några bara enbart hänger på klocksnack och vice versa, och därför så tycker jag att det är ok att dubbelposta eftersom vissa skribenter enbart skriver på respektive forum, och som trådskapare så vill man ju gärna ha så många visningar och svar som möjligt.
För min egen del så är det nog klocksnack som gäller, jag lurkar fortfarande på TTT pga lojalitet och att jag varit där sedan milleniumskiftet.
 

vekktah

Cartier
Man postar väl som man känner? Själv kör jag via tapatalk och glömmer efter två sek var jag är. Tycker det är rätt skönt nu med två forum även om jag förvånat saknar gamla ttt. Dagens klocka är numera helt poänglös tycker jag.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
vekktah skrev:
Man postar väl som man känner? Själv kör jag via tapatalk och glömmer efter två sek var jag är. Tycker det är rätt skönt nu med två forum även om jag förvånat saknar gamla ttt. Dagens klocka är numera helt poänglös tycker jag.

Word!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Topp