watchesarefun
Cartier
Jag tycker det är bra som det är. Det är redan rörigt nog, tycker snarare man borde reducera varianter av populära modeller hos tex Rolex, Hublot, och en hel del andra märken...
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller inte med. För det första är inte just omega tudor och rolex lyx märken. De spelar i övre klassen men inte lyx. Ungefär som audi eller mercedesLyxmärken frågar inte vad kunden vill ha, de presenterar vad kunden kan köpa. En ganska väsentlig skillnad.
Har du tillräckligt med pengar för att inprincip köpa ditt favoritlyxföretag så är allt såklart möjligt: http://www.theverge.com/2016/4/6/11371554/pininfarina-ferrari-fx-first-semi-automatic-transmission
Förstår inte, exempelvis Ferrari har ju en del tillval... Personlig favorit är att sportavgassystem är tillval!Lyxmärken frågar inte vad kunden vill ha, de presenterar vad kunden kan köpa. En ganska väsentlig skillnad.
Har du tillräckligt med pengar för att inprincip köpa ditt favoritlyxföretag så är allt såklart möjligt: http://www.theverge.com/2016/4/6/11371554/pininfarina-ferrari-fx-first-semi-automatic-transmission
Håller inte med. För det första är inte just omega tudor och rolex lyx märken. De spelar i övre klassen men inte lyx. Ungefär som audi eller mercedes
Jodå, jag har läst alla inläggen om skillnaden mellan haute horlogerie kontra resten så jag har god koll på vad som är lyx och inte. Ditt argument om att "lyxmärken inte frågar vad kunden vill ha utan de presenterar vad kunden kan köpa" stämmer inte utanför klockvärlden dock med ev. undantag för klädesbranschens Haute Cotoure där det är designern som talar om för omvärlden att nu är det detta mode som gäller. Men det är som sagt Haute Cotoure och inte motsvarande "lyx" .Lär dig skillnaden på defintionen lyxmärke och tex haute horlogerie
Jodå, jag har läst alla inläggen om skillnaden mellan haute horlogerie kontra resten så jag har god koll på vad som är lyx och inte. Ditt argument om att "lyxmärken inte frågar vad kunden vill ha utan de presenterar vad kunden kan köpa" stämmer inte utanför klockvärlden dock med ev. undantag för klädesbranschens Haute Cotoure där det är designern som talar om för omvärlden att nu är det detta mode som gäller. Men det är som sagt Haute Cotoure och inte motsvarande "lyx" .
Någon annan nisch där "lyxmärken" inte frågar vad kunden vill ha kommer jag inte på så här spontant. Är det något segment som normalt lyssnar på vad kunden vill ha så är det i den klass där Tudor/Omega/Audi/Merecedes befinner sig i. Bilbranschen har gått längre att möta sina kunder och det har skett mycket de senaste 30-40 åren.
Absolut, kalla de för lyxmärken. Bara det att Audi & Mercedes frågar sina kunder hur de vill modda sin bil medan Rolex, Tudor o Omega får du vackert välja deras redan färdiga modell där det inte går att göra en enda eget val. Så att lyxmärken inte frågar sina kunder vad de vill ha stämmer inte.Rolex, Tudor, Omega, Audi och Mercedes är lyxmärken. Så svårt är det inte
Sovjet körde också på den linjen, få valmöjligheter och hög konsumtion på det som fanns:Av egen erfarenhet är det sämsta man kan göra ge kunder för många val! Funkar till en Klocksnackare men inte till svensson
Av egen erfarenhet är det sämsta man kan göra ge kunder för många val! Funkar till en Klocksnackare men inte till svensson
Vi pratar om klockor och du tar fram en bild på en matbutik? självklart ska det finnas val men att presentera för mycket olika val inför en kund leder sällan till avslut. (min personliga åsikt och erfarenhet)Sovjet körde också på den linjen, få valmöjligheter och hög konsumtion på det som fanns:
Men sen gav de konsumenten fler valmöjligheter...
hus, bil, kläder, mat osv kan konsumenten välja själv hur de ska utformas och komponeras. Tror de flesta gillar det!?
Hehe kunde inte låta bli och tänka på min senaste Omega katalog, trippelt så tjock mot Ikeas....Vi pratar om klockor och du tar fram en bild på en matbutik? självklart ska det finnas val men att presentera för mycket olika val inför en kund leder sällan till avslut. (min personliga åsikt och erfarenhet)
Har sett flera märken som försökt med flertalet valmöjligheter (glasring, boett, band, tavla, visare) och det blir bara rörigt. Tycker det är gott nog med de valmöjligheter som finns i tillverkarnas kataloger.
Men jag förstår vad du menar, min vinkel på det är mer hur det presenteras.
Vi tar ett ex.
Tänk om jag velat ha tudor black bay blue med snowflake och fakepatinan som på black bay black?
Omega Sea och speedyKul exempel med BB. Räcker det inte med "typ 400 varianter"?
Omega Sea och speedy