• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför funkar det inte att ladda upp bilder via taparalk??

max

Dancing Queen
Bilduppladdning till forumet är avstängt, men om du trycker på de tre punkterna till höger om bilduppladdning så får du fram en meny, aktivera "upload to tapatalk" så kommer det att fungera.

rupy3e4y.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Tapatalk har någon begränsning per forum (max 30 bilder). Eftersöker att man kan ladda upp bilder till forumet igen som det fungerade förut?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Varför använda Tapatalk på mobilen när vanliga versionen funkar så bra i tex Chrome för iOS? :)
 

max

Dancing Queen
Varför använda Tapatalk på mobilen när vanliga versionen funkar så bra i tex Chrome för iOS? :)
Ser några anledningar:
  • Tapatalk har "timeline" så att man ser alla trådarna sorterade efter tid på senaste inlägg och den är lätt att uppdatera
  • Tapatalk ger notiser direkt i mobilen (vilka man iof kan använda även om man inte tittar i appen)
  • I mobilversionen av KS så ser man inte vem som skrivit sista inlägget, man ser bara vem som startat tråden
  • Att köra i webbläsaren kräver att man öppnar och sen hittar rätt flik hela tiden medans det är lättare att bara öppna tapatalk. Iof större problem på paddan där jag har en förmåga att ha 20+ flikar öppna samtidigt hehe
Har nästan gått över till att köra ks i chrome nu på både iphonen och paddan, men det är ju inte lika smidigt som tapatalk även om det är snyggt och 100ggr bättre än tidigare.

Men med tanke på hur mkt problem vi hade pga bildtrafiken så skulle en forumhostad bilduppladdningsfunktion behöva innehålla två modifieringar, för det första att bilderna lagras på en annan server och för det andra att de skalas, de ggr man vill ha ett foto i stort format och högsta kvalité så får man väl hosta det själv.
Men detta forum innehåller en otrolig mängd foton och det drar iväg i utrymme snabbt!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ser några anledningar:
  • Tapatalk har "timeline" så att man ser alla trådarna sorterade efter tid på senaste inlägg och den är lätt att uppdatera
  • Tapatalk ger notiser direkt i mobilen (vilka man iof kan använda även om man inte tittar i appen)
  • I mobilversionen av KS så ser man inte vem som skrivit sista inlägget, man ser bara vem som startat tråden
  • Att köra i webbläsaren kräver att man öppnar och sen hittar rätt flik hela tiden medans det är lättare att bara öppna tapatalk. Iof större problem på paddan där jag har en förmåga att ha 20+ flikar öppna samtidigt hehe
Har nästan gått över till att köra ks i chrome nu på både iphonen och paddan, men det är ju inte lika smidigt som tapatalk även om det är snyggt och 100ggr bättre än tidigare.


Men med tanke på hur mkt problem vi hade pga bildtrafiken så skulle en forumhostad bilduppladdningsfunktion behöva innehålla två modifieringar, för det första att bilderna lagras på en annan server och för det andra att de skalas, de ggr man vill ha ett foto i stort format och högsta kvalité så får man väl hosta det själv.
Men detta forum innehåller en otrolig mängd foton och det drar iväg i utrymme snabbt!
För att inte snacka om trafiken jag började få på servern :)
50+ Gb/dag...
 
  • Like
Reactions: max

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ser några anledningar:
  • Tapatalk har "timeline" så att man ser alla trådarna sorterade efter tid på senaste inlägg och den är lätt att uppdatera
  • Tapatalk ger notiser direkt i mobilen (vilka man iof kan använda även om man inte tittar i appen)
  • I mobilversionen av KS så ser man inte vem som skrivit sista inlägget, man ser bara vem som startat tråden
  • Att köra i webbläsaren kräver att man öppnar och sen hittar rätt flik hela tiden medans det är lättare att bara öppna tapatalk. Iof större problem på paddan där jag har en förmåga att ha 20+ flikar öppna samtidigt hehe
Har nästan gått över till att köra ks i chrome nu på både iphonen och paddan, men det är ju inte lika smidigt som tapatalk även om det är snyggt och 100ggr bättre än tidigare.


Men med tanke på hur mkt problem vi hade pga bildtrafiken så skulle en forumhostad bilduppladdningsfunktion behöva innehålla två modifieringar, för det första att bilderna lagras på en annan server och för det andra att de skalas, de ggr man vill ha ett foto i stort format och högsta kvalité så får man väl hosta det själv.
Men detta forum innehåller en otrolig mängd foton och det drar iväg i utrymme snabbt!


Det var en diger sammanställning, jag blir sugen på att testa! Dock, ett väldigt stort sådant, är att jag alltså
skulle spendera ännu mer tid på KS och det måste jag sätta stopp för. :stop:
 

Camo00

Patek
Enbart Timeline gör att jag håller fast vid Tapatalk, fastän nya sidan är snygg och responsiv... Surfar enbart via mobilen och oftast vid två-minuterspauser från jobb och barn, och då är Timeline helt ovärderligt...
 
Topp