• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför inte viklås på IWC?

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Blir emellanåt väldigt sugen på att köpa IWC och då antingen XVI (numera XVII) eller 3717. Gång efter annan slår det mig dock att de levereras utan viklås. Finns det någon anledning till detta? IWCs originalstraps är väl inte direkt kända för att vara av hög kvalité så jag kan inte förstå varför de inte bara smäller på viklås på klockorna. Hur som helst är det pga detta lilla bekymmer det alltid slutar med att jag skippar IWC helt och hållet.

Nu är jag dock sugen igen och då främst på en beggad 3717 eller ny XVII. Kan jag köpa IWC-viklås hos AD och vad kostar isf dessa? Har hört mellan 3-4tkr men obekräftat.

Håller helt med om att det år lite dåligt att det inte följer med i den prisklassen.

Har hört siffror runt 4 tkr för att köpa det löst, men det är inte heller bekräftat. Tror också att den typen av tillbehör kan skilja sig från AD till AD. När jag frågat priser om extralänkbit till IWC så fick jag svar på allt mellan 400-1000 per bit! Så det kan vara värt att fråga på flera ställen.

Viklåsen dyker ibland upp beggade så det skulle kunna vara smart att lägga ut en WTB.

En WTB låter som en bra idé, då du vid en affär således är förpliktigad att också köpa en faktiskt klocka.

Tänkte faktiskt köra något liknande nyligen, köpa en two-tone oysterlänk enbart för att det skulle tvinga mig till att köpa en heads-only 16803/16613/16713/16753... ibland är det sådant som krävs

Gavve skrev:
En WTB låter som en bra idé, då du vid en affär således är förpliktigad att också köpa en faktiskt klocka.

Tänkte faktiskt köra något liknande nyligen, köpa en two-tone oysterlänk enbart för att det skulle tvinga mig till att köpa en heads-only 16803/16613/16713/16753... ibland är det sådant som krävs

Gillar absolut hur du tänker :)

Men det går ju även att köpa klockan först och sedan lägga ut en WTB, men är kanske roligare att göra tvärtom :)

Är inte låst till IWC så jag kommer garanterat inte köpa viklåset först iaf. :) Tack för info pulpen. Får fråga runt helt enkelt.

jag har själv har varit bra sugen på ett viklås till min 3717. det stämmer att de tar 4kkr.
http://www.acejewelers.com/IWC-Folding- ... t/692.aspx

varför jag har tvekat är att efter lite googlande så verkar det som att, har man inte rätt handleder, dvs mindre så kommer viklåset att ligga lite konstigt och skaver. oskönt. vilket jag har fått erfara på andra billigare viklås. självklart har armbandets längd av stor betydelse för att det ska ligga rätt till. men inte lätt att hitta det i rätt storlek för att gå ihop till viklåset.

därför tror jag att IWC levererar armbandet i "vanlig" storlek med tillhörande " IWC buckle'". sedan tillhör de numera richmond så om syftet är att spara pengar så är det bara de själva som vet.

problemet med armbandslängderna går alltid att lösa genom att invertera armbanden. som de har gjort på deras nyare vintage pilot.

3878_album.jpg

Tillbaka
Topp