• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför jämför alla priser med uret.se?

Det är riktigt irriterande när man säljer en klocka köpt av AD! Klockan kostar inte så mycket på uret.se får man alltid mail följt av ett skambud! Borde man gå efter uret.se priser eller AD om den är köpt från AD?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ett irriterande beteende. Vederbörande är inte värd ett annat svar än att denne i sådant fall är synnerligen välkommen att köpa sin klocka av Uret.se i stället för av dig.
 
Ett irriterande beteende. Vederbörande är inte värd ett annat svar än att denne i sådant fall är synnerligen välkommen att köpa sin klocka av Uret.se i stället för av dig.

Det är det svaret dom alltid får sen får man inga svar tillbaka! Jag har kvittering på klockan på det priset jag skriver ut, ändå kör man det argumentet idioter! Jag kan köpa klockan i USA mkt billigare men det kostar att åka dit
 

fredrikb

Cartier
Vad är grejen med att bli irriterad? Sätt vilket pris du vill och sedan får du väl se om den blir såld, ingen tvingar dig att pruta en spänn? Antingen får du den såld för 21k eller så är det ingen som tar den.

Har aldrig förstått det här med folk som säljer begagnade prylar och irriterar sig på att folk vill diskutera priset. Om ingen hörde av sig annat än att ta den till givet pris skulle man säkert i många fall få hålla på och småsänka i evigheter tills nån slog till. Bättre då att lägga ut den, få ett antal intressanmälningar och utifrån det försöka komma fram till ett lämpligt pris. Om jag lade ut en klocka och någon tog den direkt till givet pris skulle jag dra slutsatsen att priset var för lågt.

Får även hålla med om att det faktum att den är köpt direkt från AD inte har särskilt mycket egenvärde när man köper begagnat, möjligtvis med undantag om den är köpt på just den AD som som man själv har i närheten, då det kan vara enkelt att gå till samma ställe.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag tycker inte det är orealistiskt eller patetiskt att hänvisa till ett pris man kan betala för att få en ny likadan klocka. Sen är det ju upp till var och en att bedöma hur pass säkra och bekväma dom är med de olika alternativen.

Jag hade ju hellre köpt din som är 5 månader gammal för 21k än att pynta 29k för en ny. Samtidigt så ser man ibland annonser på begagnade klockor som är köpta hos AD som är dyrare än vad samma klocka, ny, från säker källa kostar... vilket jag tycker är konstigt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vad någon har betalat för klockan ny är för mig helt ointressant. Den blir inte mer värd ändå. MEN, något som däremot är superrelevant är hur den är prissatt i förhållande till andra tillgängliga klockor på marknaden. 21k för en begagnad känns inte så fel men om ingen är beredd att betala det så är det bara att gilla läget.

Det verkar också återigen värt att poängtera att en klocka från Uret.se ÄR köpt av en AD.
Den har samma garantier som en ny klocka från AD av den enkla anledningen att det är en ny klocka köpt av AD.

Vidare tycker jag inte jämförelser med Uret.se är lika irriterande som när någon hittat en obskyr gråhandlare i Hongkong som vare sig inkluderar tull eller moms eller där köparen "minsann har kontakter hos handlare X i Stockholm och får 40% rabatt där". Det senare är inte direkt ovanligt när man säljer på det här forumet...
 

fredrikb

Cartier
Sedan är ju nypris hos AD en ganska värdelös benchmark, eftersom andrahandsvärdet förhållande till det varierar enormt. Andrahandsvärdet på en Rolex Daytona är väl typ 90% på en nästan ny, medan det på nån random IWC instegsmodell kan vara 50%. Möjligheten till rabatt hos AD varierar ju rejält på olika tillverkare och modeller.

Och till sist handlar det väl om hur bråttom du har. Vill du bli av med den snabbt - försök få någon av de som hört av sig att ta den för 19 och gå vidare. Spelar det dig ingen roll om det tar en månad eller två, stå fast vid 21 och vänta på att någon som är beredd att betala det kommer förbi.
 

Portofino

Panerai
Är det inte alltid så att här skall köparen ha nyaste klockan till lägsta pris på chrono24...

Har fått liknande pm med jämförelser och jag ställer bara frågan varför de inte köper där då....
Jag vet inte hur många gånger man fått höra den.. "Det finns en handlare i Marocko som säljer för x" exempelvis. Så jävla tröttsamt. Jag svarar precis som du säger "köp den där då, stör inte mig med skambud utan bara köp den osedd från handlaren utan referenser. " Själv har jag referenser, du ser klockan innan du köper den. Den säkerheten är värd några extra kronor tycker jag.
 

Mille79

Trollungen
Märklig trådstart. För det första gäller samma garanti hos gråhandlare som AD. Dessutom finns det ännu billigare alternativ utan moms och tull på kontinenten. Marknaden är inte Örkelljunga eller gnesta. Den är global och det gäller också klockor ...
 
Märklig trådstart. För det första gäller samma garanti hos gråhandlare som AD. Dessutom finns det ännu billigare alternativ utan moms och tull på kontinenten. Marknaden är inte Örkelljunga eller gnesta. Den är global och det gäller också klockor ...

Så du menar att du kan köpa en klocka på http://www.authenticwatches.com/ och ha samma garanti som om du köper hos AD? Jag räknar inte inhouse garanti som samma som world wide men det är kanske bara jag?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är riktigt irriterande när man säljer en klocka köpt av AD! Klockan kostar inte så mycket på uret.se får man alltid mail följt av ett skambud! Borde man gå efter uret.se priser eller AD om den är köpt från AD?

Som svar på din fråga så är väl anledningen att de jämför med uret.se, den att det är ett svenskt ställe de kan köpa en ny klocka ifrån? Kostar den begagnade klockan mer än hos uret.se så skulle jag också fundera.

Skriver folk som du säger att "den kostar inte så mycket på uret.se" trots att du är billigare, ja då kan dom ju helt enkelt inte läsa.
 

CLT

Rolex
Det är ju lite köparens marknad. Men tycker helt klart att din för 21k är mer värd än en ny från Uret.se för 29k.
 
Topp