• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför klockor är som tjejer

MrPlow

Rolex
Man blir med ny klocka och man blir kär! Man lägger upp bilder på nätet på saker man gör ihop.

Sen kanske dagen kommer då man börjar störa sig på småsaker och man funderar på att byta... Plötsligt får den ingen tid på armen. Man börjar titta på nya klockor...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Så är det. Har man börjat tröttna går det rätt fort innan man stör sig på allt. Man vaknar varje morgon och undrar varför klockan fortfarande är kvar.

Och i hemlighet har man redan bestämt sig för vilken som ska bli ens nästa klocka. Man måste ju bara bli av med den nuvarande först.

Man kanske rent av smiter iväg och testar andra klockor på lunchen...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha, ligger något i det.
Jag vet iaf att jag är mer glad och överseende när jag har nytt på armen.. Kanske samma känsla som att ha en älskarinna?? Har aldrig provat och ska nog nöja mig med klockbyte istället. :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ibland skaffar man ju nya klockor helt osett. Bara läst en annons och så slår man till. Inte alltid som bilden stämmer överens med verkligheten. Kan bli en rejäl besvikelse när klockan dyker upp. Och ett helvete att bli av med den. I värsta fall är det något på insidan som inte stämmer, så att servicebehovet är enormt.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ibland skaffar man ju nya klockor helt osett. Bara läst en annons och så slår man till. Inte alltid som bilden stämmer överens med verkligheten. Kan bli en rejäl besvikelse när klockan dyker upp. Och ett helvete att bli av med den. I värsta fall är det något på insidan som inte stämmer, så att servicebehovet är enormt.

;) Förstår precis..
 

Anfield

Panerai
Har ej provat själv !
Men enligt en god vän till mig så är det fan så mycket dyrare att byta fruar än
klockor, han vet han har gjord det två gånger.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Härlig tråd.
Det är betydligt enklare att ha ett flertal klockor än att ha flertalet kvinnor. Dessutom är det vanligare med ett vintageintresse bland klocksamlare....

GTG=swingersklubb?
 

MrPlow

Rolex
Har man tur så hittar man ju den där perfekta klockan som man har varje dag och som åldras vackert! Trots att det så här på vårkanten släpps nya modeller så sitter man där och bara beundrar hur ljuset smeker urtavlan och hur skön länken är.
 
Topp