• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför lägga köpannons när det redan finns vettiga säljannonser på efterfrågat objekt?

Förundras lite ändå. Visst, man kan ju förstå om man tycker sälj ligger åt skogen vad det gäller prisnivå. Men ofta är det inte så. Är det bara jag?
Min erfarenhet av de köpesannonserna är att de inte vill betala det som klockorna ligger ute för utan hoppas (av någon outgrundlig anledning) att någon ska dyka upp magiskt och sälja samma klocka åt dem billigare.

(Men jag är inte inkörd i Vintageträsket, där kanske beteendet är annorlunda)

När jag hade en köpes ute så var det faktiskt en ny användare som erbjöd att sälja sin helt nya 114060 för 3k över list.
Hade köpt om jag inte precis köpt en från AD :)

Finnes jo en hel del grunner til å legge ut en kjöpes selv om det ligger klokker ute.

- Klokken som ligger ute er i en annan stad og/eller en person uten referenser.
- Vil ha en nyere årsmodell eller annen farge en den som ligger ute.
- Den annonserte klokken er for dyr! Det behöver ikke väre for å kjöpe billig å selge dyrt, men om jeg vet at jeg kan få tak i klokken mye billigere så kan jeg vente noen dager ekstra og få en i bedre skick for en billigare pris.

Letar man en efter en viss referens måste man då köpa den enda som finns under ”Säljes”? Priset spelar ingen roll? Skicket? Herregud vilken tråd :) att leta efter det ”perfekta” exemplaret är ganska kul. Säg att du är singel och letar efter en tjej som partner. Du är på en resturang och det finns en tjej där. Hon tilltalar inte dig alls. Måste du då bjuda ut henne eller får du ta upp Tinder-appen och kolla runt lite? :angel:

För att fortsätta med den liknelsen så känns många köpesannonser här lika sannolika att ge positivt resultat som denna
67160088_474398680062961_8996566296440506390_n.jpg

En nackdel med köpannonser är väl att det kan bli en magnet för dåliga exemplar eller till och med fakes.

En säljannons med text och bilder blir ju granskad och kan kommenteras på av hela forumet - lite "wisdom of crowds", medan den som hör av sig med säljförslag till en köpares efterlysning bara behöver visa upp sin klocka till en person, dvs större chans att gå på bet.

Jag hade en köpesannons ute ett tag när jag sökte en rolex datejust.
I och med att jag inte sökte något specifikt utan var öppen för olika förslag tyckte jag att det var rimligt, samtidigt fick jag en del svar om olika klockor. Vissa fanns i Säljes och andra inte, men oavsett fick jag ut precis det JAG önskade. Dvs olika förslag på olika klockor då jag sökte brett.

Hade en köpes annons ute för några dagar sedan, en säljare hörde av sig och berättade om skick och pris. Efter ett par pm om när vi kunde ses så var affären klar. Köpte klockan till priset som säljaren begärde.

Tillbaka
Topp