• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför låses alla kickstarter-trådar

Sjobedan

Rolex
Vad i hela friden är ''distriktsvärldsmästare'' ?

Man kan väl inte vara bäst i världen i sitt distrikt?? Antingen är man Distriksmästare eller Världsmästare.
 

BoEtt

Rolex
Har nog tänkt om, bättre att alla såna trådar låses direkt. Har tyvärr en en weak spot för ungdomar då jag sponsrar UF som partner, men det är bättre att de får lära sig hur man gör på rätt sätt. Typ, gör om gör rätt!
Som Knut Gadd, gillar verkligen den klockan. Det blir en sån framöver! :woot:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om man inte förstår att en inköpt plastklocka från alibaba inte uppskattas på ett klockforum som domineras av traditionella schweiziska tillverkare då lär man få det lite svårt i sitt "entreprenörskap".
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Förstår inte hur TS till alla de här trådarna tänker. Ni får säkert in 0kr från KS och bara massa dålig kritik, så jävla puckad kanal att "marknadsföra" sig på, hur tänker ni?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
be7eb920a5396b4c4ea1a073a675d3dd_original.png


Helt magiskt det där Leyden Watch-projektet TS länkade till. De har alltså transparent case back och ett urverk (utöver att det såklart är ett skitfult Miyotaverk) som hålls fast av...skumgummi?! :D:D:D:D:D:D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
be7eb920a5396b4c4ea1a073a675d3dd_original.png


Helt magiskt det där Leyden Watch-projektet TS länkade till. De har alltså transparent case back och ett urverk (utöver att det såklart är ett skitfult Miyotaverk) som hålls fast av...skumgummi?! :D:D:D:D:D:D
Hur sannolikt tror du att det är att världens största? urverkstillverkare använder rotorvikter av skumgummi?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur sannolikt tror du att det är att världens största? urverkstillverkare använder rotorvikter av skumgummi?
Eh va? När har jag skrivit något om rotorvikten? Läs om läs rätt. Det som är ovanför rotorn är helt klart sånt där skumgummi-packmaterial man får med vissa kartonger. Sen dess funktion i klockan kan jag inte uttala mig om men det ser ju ut som att det är det som urverket ligger i.
 

Ekstrand

Cartier
Eh va? När har jag skrivit något om rotorvikten? Läs om läs rätt. Det som är ovanför rotorn är helt klart sånt där skumgummi-packmaterial man får med vissa kartonger. Sen dess funktion i klockan kan jag inte uttala mig om men det ser ju ut som att det är det som urverket ligger i.

Ser bara en rotor med blästrad kant o_O Sitter det skumgummi mellan verkhållar-ringen och boetten menar du?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
:D:D:D Hahaha I stand corrected, har aldrig sett ett så fult automatiskt urverk med en så enkelt gjord och ojämn viktskiva. Att man någonsin skulle vilja visa något dylikt.

Och om jag skulle bli förvånad vad som stoppas i såna här klockor? Inte en sekund :)
 
Topp