• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför ratar hipsters 70-talet?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
6ejenuhe.jpg

Växer utanför dörren :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Är inte det signalementet på hipster? o_O
Jupp i kombination med för korta byxor kängor som är DrM piratkopior och att man kör en Volvo 745 med felinställd förgasare.

Man skall även gärna bo på södermalm i sthlm, helst rösta på MP (folk får absolut rösta på MP om de vill detta handlar mest om signalement) och vara emot GMO utan att egentligen ha några sakliga argument för det.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Min gissning är för att den är gräsligt ful :dead:

Jag trodde hipster gillade sånt som var fult, var det inte lite inne bland hipsters för några år sedan att ha Playmobil-gubbar som halsband? För att inte tala om den där larviga mobiltelefon-väskan som man bar som ett halsband.
 

Sputniq

Panerai
Jag trodde hipster gillade sånt som var fult, var det inte lite inne bland hipsters för några år sedan att ha Playmobil-gubbar som halsband? För att inte tala om den där larviga mobiltelefon-väskan som man bar som ett halsband.

Du har helt rätt, tänkte mer varför den inte var populär bland den civiliserade befolkningen ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kronografer och liknande är väl för mycket komplikationer för en hipster? Sen är ju inte Heuer riktigt hipsterkompatibelt med sin 70-tals racingimage kanske. Passar retro digitalare och dressade Omegor bättre?
 

carlanton

Audemars
Har man minsta koll på de tre hippaste butikerna i Stockholm (Herr Judit, Nitty Gritty och Paul and Friends) och vad som sitter på handlederna på deras inköpare/butikschefer vet man att den hippaste klockan är Rolex 1016.
Inte en 70-talsdesign, men jag antar att majoriteten av alla 1016 är tillverkade under 70-talet.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har man minsta koll på de tre hippaste butikerna i Stockholm (Herr Judit, Nitty Gritty och Paul and Friends) och vad som sitter på handlederna på deras inköpare/butikschefer vet man att den hippaste klockan är Rolex 1016.
Inte en 70-talsdesign, men jag antar att majoriteten av alla 1016 är tillverkade under 70-talet.

Felix kör ju 14270, eller? Såg ut som ett kallt safirglas.
 

SSL

Audemars
Jag trodde hipster gillade sånt som var fult, var det inte lite inne bland hipsters för några år sedan att ha Playmobil-gubbar som halsband? För att inte tala om den där larviga mobiltelefon-väskan som man bar som ett halsband.

Dom här dyker upp mer o mer i Sthlm
image.jpg

Hmm
 
Topp