• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför SMP?

Riley

Panerai
För mig har det verkligen varit instegsklockan till den här världen.
Risken finns väl att den stryker på foten nu när jag har siktet inställt på en Breitling.
Är länken på nästa klocka ens hälften så skön så blir nöjd.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker personligen att denna SMP är snyggare och mer tidlös i sin design än Bond SMPn. Men en gång i tiden var det min drömklocka och jag gillar den blå färgen.

image.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En tidlös klassiker, en perfekt beter, underbar länk är vad folk säger. Jag håller med. Men vad va det innan SMPn och vad kommer efter?
 
D

Deleted member 6965

Guest
Någon som provat en SMP Bond på en sån här? Tror ni den skulle passa?
image.jpg
 

Mako

Omega
Volvo -> BMW -> Porsche/Ferrari.

Inte speciellt konstigt :happyhappy::heart:
Meehh, jämför hur många Ferrari kontra Porsche som du ser på stan. Rolex kan aldrig bli Ferrari med den volymstrategin. Rolex sub är 911 Carrera (= std), resten är GTS och nån enstaka är GT3 men inget fel i det, bra grejer men inte en särskillt exklusiv produkt sett till volymen.
 

PCB

Audemars
ja varför?
ser inte riktigt storheten med omega smp faktiskt..
tycker det finns mer spännande val, både söder och norr om prisläget .
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Hoppade över Seamastern, men har alla broschyrerna från tidigt 90-tal och ska äga en ung pre-Bond SMP någon gång. Är inte särskilt förtjust i kronograf, men SMP:n med krono är grym av någon anledning
 

Ale

Cartier
Är det här ett ok köp av 2254.50 tror ni?
Fint skick, Box, papper, men med mesh, för 20 700?

Jag vet att man kunde få dem för 13 000 för inte länge sen, men det är andra tider nu :(

Kan inget om Omega, skulle man kunna sälja mesh-länken och köpa vanlig länk för samma peng?

Gillar iofs mesh, men kanske inte till kostym :)

Alla tips på 2254.50 emottages tacksamt, fastnat lite för den modellen, men konstaterar att priserna dragit iväg sista åren.

Annonsen: http://www.chrono24.com/en/omega/se...eferenceNumber=225450$187&manufacturerIds=187

image.jpg
 

Wboy

Panerai
Önskar jag såg det fina med SMP, men för mig är formspråket för oklart och lite rörigt tror jag.
 

Wemb

Cartier
Gick precis som du skrev från Certina -> Omega SMP -> Rolex 14060 (visserligen DJ emellan).

För min del var SMP en klocka som fastnade på näthinnan för flera år sedan och som jag kände att jag var tvungen att ha, eller rättare sagt "ha haft" innan jag klev vidare.

Det är en riktigt trevlig klocka som enligt mig är prisvärd och ett steg uppåt från det jag sportade innan, men det finns alltid ett sug att gå högre...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det var min första finklocka, köpte den 1999. 2007 lyckades JoberMan lura av mig den..

Säga vad man vill men klockan var svinful och länken var så smaklös den kan bli! Lite saknar jag den dock då det var min första finklocka.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det började egentligen med en Aquaracer, sedan en beg SMP blå som kändes som en "finare sort". Klar inkörsport till både ett groende klockintresse och Rolex. Blev en DJ för mig. Men jag hade börjat gilla märket Omega, så byggde på med en PO och en Speedmaster Pro. Rolex kompletterades med en GMT och en Precison, sen en IWC men tammefan om inte Omega är tillbaka igen med en Speedmaster Racing. SMP:n är också kvar...den är lanske inte vacker men fulsnygg på nåt sätt och oerhört bekväm att bära, bra storlek.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Är det här ett ok köp av 2254.50 tror ni?
Fint skick, Box, papper, men med mesh, för 20 700?

Jag vet att man kunde få dem för 13 000 för inte länge sen, men det är andra tider nu :(

Kan inget om Omega, skulle man kunna sälja mesh-länken och köpa vanlig länk för samma peng?

Gillar iofs mesh, men kanske inte till kostym :)

Alla tips på 2254.50 emottages tacksamt, fastnat lite för den modellen, men konstaterar att priserna dragit iväg sista åren.

Annonsen: http://www.chrono24.com/en/omega/se...eferenceNumber=225450$187&manufacturerIds=187

image.jpg
Kollade precis vanlig SMP Bond och den ligger ju på typ 18k nu?! Vad har hänt?! För ett år sen va dom nere på 10-12..
 

Breakout

Omega
Den klassiska vägen att gå i klockvärlden (här på Ks?) verkar vara
Certinan -> Omega SMP -> Rolex Submariner

Certinan - klassisk inkörsport
SMP - första tyngre klockan
Rolex -ofrånkomlig självklarhet

Hahaha!
Fler som tänker som jag!=)
Min första riktiga klocka blev en Certina DS Action och nu håller jag på och kammar hem en Omega SMP -16.. =)
 
Topp