• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför SMP?

Cryssarn

Rolex
För att det är en fantastisk klocka! Den är egen i designen och liknar just ingen annan dykare. Den är en riktig dykare med 300m spec, men trots det relativt tunn på 13 mm. Den ligger otroligt bra mot armen och har en av de skönaste länkarna. Urverket är dessutom roligare än det vanliga ETA som oftast sitter i klockor i prisklassen.
är väl ett moddat ETA i en SMP300? precis som säg tudor hydronaut
 
är väl ett moddat ETA i en SMP300? precis som säg tudor hydronaut

Hur moddat måste något vara innan det är unikt? Du hittar inte urverket i någon annan modell, även om det från början var ett ETA 2892, som i sig inte är något att skämmas över.

Motorn i en Dodge Viper delar grundläggande arkitektur med LA-Seriens v8or som Chrysler tog fram i början på 60-talet, men jag tror att alla är överrens om att det inte är i närheten av samma motor.
 

Cryssarn

Rolex
Hur moddat måste något vara innan det är unikt? Du hittar inte urverket i någon annan modell, även om det från början var ett ETA 2892, som i sig inte är något att skämmas över.

Motorn i en Dodge Viper delar grundläggande arkitektur med LA-Seriens v8or som Chrysler tog fram i början på 60-talet, men jag tror att alla är överrens om att det inte är i närheten av samma motor.
har inte sagt något annat heller. var lite det jag ville komma fram till
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
För mig började det med en Certina Ds 1 och sedan en Glycine Combat sub. När dessa var sålda så fick upp ögonen för Seiko och sedan dess har jag haft ett antal Seiko dykare som har kommit och gått lite. Nästa klocka blir en GS quartz, typ sbgx061 eller sbgv007. Var sugen på en DJ ett tag men det har släppt lite nu känner jag. Känns som en GS quartz ger mig mer klocka för pengarna.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
post-172661-0-16925700-1459870361_thumb.jpg


Har aldrig haft en Certina men några Datejusts och en Day-Date. Köpte den här quartzaren i påskas och har haft den i stort sett varje dag sedan dess. DJ:en är förpassad till lådan just nu.
 
Kollade precis vanlig SMP Bond och den ligger ju på typ 18k nu?! Vad har hänt?! För ett år sen va dom nere på 10-12..

Så är det, 2531.80.00 (i produktion år 1993-2006) har verkligen hakat på i Omegas rörelse up-scale. När de sista exemplaren tillverkades år 2006 listade modellen på 17,5k vilket är ungefär vad man får betala för en tio år gammal beggad dinka numera.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Så är det, 2531.80.00 (i produktion år 1993-2006) har verkligen hakat på i Omegas rörelse up-scale. När de sista exemplaren tillverkades år 2006 listade modellen på 17,5k vilket är ungefär vad man får betala för en tio år gammal beggad dinka numera.

Vänligen
Forumets undersköterska
Det är en tuff värld..
 

Pdson

Omega
Min SMP får mkt handledstid, (gillar "speedmaster"-typen av länk på dessa), tyvärr ges mer handledstid till min SMP än för Speedyn..valde quartz för enkelhetens skull , bara kasta på sig klockan o iväg, och självklart lämpligt att ställa de övriga mekaniska klockorna efter :)

IMG_2896.JPG
 
Topp