• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Variant på nato

Peter K

Panerai
2-Faktor
Min Bulova kom med ett extra band. Tvådelat nato?? Är dessa vanliga, heter de något?
Jag tycker vanliga nato är sjukt snygga på andra, men osköna att bära. Men det här..... Mummma
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    165.5 KB · Visningar: 48

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det där funkar ju precis som ett Zulu fast fördelen att du slipper två lager band under klockan vilket gör att den inte blir så hög. Ser bra ut. Antar att en googling på two piece zulu kommer ge dig det svar du söker :D
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Som bensin är det ju inte någon skillnad. 2taktaren har ju tillsatt olja då tvåtaktsmotorer behöver detta.
Jag antar att du visste detta redan...
Prova att hälla 4-taktssoppa i en tvåtaktare så ska du få se på grejer. Då har du skaffat dig jobb. Lite mindre jobb får du om du gör tvärt om. Men inget av alternativen rekommenderas.
Doftmässigt är de nog väldigt nära släktingar hur som helst.

Ja, visste givetvis om det. Men menar att bensinen i sig är lika, sen att man tillsätter olja eller ej har ju inget att göra med hur det luktar när det kommer ut ur pumpen. Det var även en smiley med om ni missade..
 
Topp