• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varifrån köper man springbars?

matalm

Cartier
Hej,
Jag behöver extra springbars bl a till min orient star. 21 mm. Varifrån handlar ni som behövt reservdelar till era klockor? Har ni tips på bra handlare (i Sverige)?
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Valfri klockbutik. Stjärnurmakarna och Klockmaster har hjälpt mig tidigare. Dock dyrare än att köpa via nätet
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har köpt från Watchobsessions dom är bra kvalité på. Finns i 6pack tre 1,5 o tre 1,8. Kostade väl en tjuga styck men sedan frakt så bra att köpa många samtidigt. Dock tycker jag sällan man behöver 1,5 på nyare klockor. Dom har Hirsch i 100 pack annars. Sedan har jag också löpt från watchgecko. Deras är också bra men har en annan typ av krage.
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Jag köpte ett gäng på Kjell och co... Kostar en 20 för st i basmodell... Funkar fint och man slipper pröjsa porto, plus att det finns en butik lite överallt i landet.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hur ofta brukar ni byta bandstift? Ur ett säkerhetsperspektiv.
Definitivt när jag köper en begagnad. Annars stannar klockorna sällan så länge att det behövs.

Byter du band ofta skulle jag säga var tionde byte. Badar du mycket på sommaren så kanske nya efter säsongen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Definitivt när jag köper en begagnad. Annars stannar klockorna sällan så länge att det behövs.

Byter du band ofta skulle jag säga var tionde byte. Badar du mycket på sommaren så kanske nya efter säsongen.
Oj.... Kan det verkligen behövas? Innan sjukdomen bröt ut hade jag en (1) omega smp i över 15 år o bytte aldrig stift. Dock heller aldrig band utan länken satt på jämnt. Numera byter jag förstås band o länkar som man byter kalsonger (som alla andra där sjukdomen börjar ta över :)) men ännu har jag faktiskt aldrig bytt något som verkar slitet. Dock har jag bytt ut nya som varit kass konstruktion från tex Sinn.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Oj.... Kan det verkligen behövas? Innan sjukdomen bröt ut hade jag en (1) omega smp i över 15 år o bytte aldrig stift. Dock heller aldrig band utan länken satt på jämnt. Numera byter jag förstås band o länkar som man byter kalsonger (som alla andra där sjukdomen börjar ta över :)) men ännu har jag faktiskt aldrig bytt något som verkar slitet. Dock har jag bytt ut nya som varit kass konstruktion från tex Sinn.
Nä jag kanske tog i lite. Jag brukar iallafall uppleva att fjädern blir lite "kärv" efter ett gäng byten/många havsbad. Såklart finns det dock sprintar med olika kvalitet
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nä jag kanske tog i lite. Jag brukar iallafall uppleva att fjädern blir lite "kärv" efter ett gäng byten/många havsbad. Såklart finns det dock sprintar med olika kvalitet
Jo det är sant, badar man mycket så kärvar dom mer! Sedan iofs.... så är det ju ingen stor kostnad så bättre för ofta!
 
  • Like
Reactions: NRE
Topp