• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Henryjkre

God kväll!
Denna man svarade på min sökes tråd. Efter diskussion och överenskommelse om pris så swishar jag pengarna. Han ska skicka det på lunchen och återkomma med kollinr. Det har inte kommit något kollinr än och han svarar inte på meddelanden längre.
På måndag kommer jag göra en anmälan hos polisen om inte pengarna är tillbaka på mitt konto.
Nu vet ju inte jag om det går hänt något, olycka eller dylikt, men en sökning på FB gav en varna tråd på samma man om att han lurat något på pengar i Uppsala.
Vill varna er andra så ni inte luras också.

 

Rearden

Cartier
God kväll!
Denna man svarade på min sökes tråd. Efter diskussion och överenskommelse om pris så swishar jag pengarna. Han ska skicka det på lunchen och återkomma med kollinr. Det har inte kommit något kollinr än och han svarar inte på meddelanden längre.
På måndag kommer jag göra en anmälan hos polisen om inte pengarna är tillbaka på mitt konto.
Nu vet ju inte jag om det går hänt något, olycka eller dylikt, men en sökning på FB gav en varna tråd på samma man om att han lurat något på pengar i Uppsala.
Vill varna er andra så ni inte luras också.
Stiligt med en varningstråd men tråkigt att höra - hoppas det inte var för mycket pengar.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Antar att det handlar om denna.
5D8D9907-8D4B-4B7B-A36D-45AACC8D9B5B.png
 

Uret

Cartier
Känns lite väl tidigt att starta en varningstråd om ni gjorde affären igår?! Vad är ens poängen med att lämna in ett paket på posten på en helg? Söndag absolut, men det är ju ingen vits.

Ta ett par djupa andetag, jisses...
Vadå jisses? Man svarar väl åminstone? Det hör till respekt och artighet Jisses!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hade det inte varit för det sägs finnas en varningstråd om personen redan hade jag sagt som @Clemmons här ovan. Lämna in nåt på fredag är ingen vits med. Men svara bör man och en existerande varningstråd på FB om personen gör att det är oroande.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hur länge ska man vänta tycker du?

Hade jag inte hört något på tis-ons hade jag hört av mig, exempelvis ringt eftersom du har hans nummer.

Vadå jisses? Man svarar väl åminstone? Det hör till respekt och artighet Jisses!

Han kanske inte ens har varit inne på KS? Affären gjordes igår på en relativt billig klocka, det är dessutom helg så varför är det så bråttom med kolli?

Länka gärna varningstråden du hittade, för söker man namnen du har skrivit här så hittas inget.

Som sagt, jag säger inte att läget är bra/dåligt, men det är inte OK att göra en varningstråd EN dag efter avslutad affär när det dessutom är helg.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas det ordnar sig snart.
Väldigt tidigt inpå köp då det även är helg...
att han inte svarar är ett dåligt tecken dock.

Undrar vad och varför du kände att just han var en person du kunde lita på?

Man får hoppas att han varit upptagen och inte hunnit svara så att det löser sig.
 

Uret

Cartier
Eftersom det är bara 4 veckor sedan tbx snubben lura en annan i Uppsala och den killens polisanmälning håller i sig med samma beteendemönster som i den här tråden så ör det tyvärr stor risk att ahlkvist blivit lurad
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Eftersom det är bara 4 veckor sedan tbx snubben lura en annan i Uppsala och den killens polisanmälning håller i sig med samma beteendemönster som i den här tråden så ör det tyvärr stor risk att ahlkvist blivit lurad

Det ändrar givetvis läget, vart är informationen om att han har lurat fler?
 

Uret

Cartier
Hade jag inte hört något på tis-ons hade jag hört av mig, exempelvis ringt eftersom du har hans nummer.



Han kanske inte ens har varit inne på KS? Affären gjordes igår på en relativt billig klocka, det är dessutom helg så varför är det så bråttom med kolli?

Länka gärna varningstråden du hittade, för söker man namnen du har skrivit här så hittas inget.

Som sagt, jag säger inte att läget är bra/dåligt, men det är inte OK att göra en varningstråd EN dag efter avslutad affär när det dessutom är helg.
Hade jag köpt en klocka och swishat och någon inte svarar på 3-4 dagar så skulle Jag säga det är ett bedrövligt beteende oavsett om vart inne på ks eller inte.
Tycker du gör dig dum just nu.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hade jag köpt en klocka och swishat och någon inte svarar på 3-4 dagar så skulle Jag säga det är ett bedrövligt beteende oavsett om vart inne på ks eller inte.
Tycker du gör dig dum just nu.

Det har gått 1 dag, det är helg och sommar. Jag hade avvaktat, men samtidigt hade jag aldrig swishat någon utan referenser. Om någon nu även varnar så ändrar det läget, och jag ber om ursäkt för att det inte dök upp på min Facebook.

Tyck vad du vill.

Hoppas det löser sig TS, fortsatt trevlig helg.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hade jag köpt en klocka och swishat och någon inte svarar på 3-4 dagar så skulle Jag säga det är ett bedrövligt beteende oavsett om vart inne på ks eller inte.
Tycker du gör dig dum just nu.
Håller med dig där men i detta fall så är det knappt 24 timmar...

Det som är illa här är inte tiden utan att det har hänt tidigare enligt facebook posten
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack @ahlkvist för varningen. Jag tycker din oro är befogad, tiden för lunch är för länge sedan passerad och han har inte hört av sig som han lovade. Om han dessutom inte svarar på meddelanden är det uppenbart något knas. Skulle det nu visa sig att han är reko och du får klockan är ju detta bara en tråd som kan raderas, eller ge en uppdatering i. Ser inga bekymmer i att starta en tråd, tycker det är betydligt mer bekymmersamt att inte hålla ingångna avtal.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hade jag inte hört något på tis-ons hade jag hört av mig, exempelvis ringt eftersom du har hans nummer.



Han kanske inte ens har varit inne på KS? Affären gjordes igår på en relativt billig klocka, det är dessutom helg så varför är det så bråttom med kolli?

Länka gärna varningstråden du hittade, för söker man namnen du har skrivit här så hittas inget.

Som sagt, jag säger inte att läget är bra/dåligt, men det är inte OK att göra en varningstråd EN dag efter avslutad affär när det dessutom är helg.
Har han sagt att man ska lämna in på lunchen och därefter återkomma med kollinr men ej gör så så är det väl för tusan inte konstigt att TS undrar om det är en blåsning. Sen om man är mitt i en affär så är det väl extra viktigt att hålla stenkoll efter nya pm ifall köpare eller säljare undrar över något. Sunt förnuft tycker jag.
Vill man inte bli uthängd så ska man fan sköta sig och hålla vad man sagt, annars meddela eventuell orsak till t.ex en ändring.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråden låses och eftersom folk verkar ha väldigt svårt ibland att förstå varför så kommer här svaret:
1: Det har gått ett dygn sedan affären genomfördes.
2: Vi outar inte andra användares riktiga namn, detta är inte Flashback.

Om trådskaparen önskar att denna tråd öppnas igen så kan han PMa mig på onsdag, inte dessförinnan. Fler trådar på samma ämne kommer inte accepteras, det är denna eller ingen som gäller. Om tråden därefter återöppnas så görs detta UTAN att användares riktiga namn används.

*tråd upplåst*
 
Senast ändrad:
Hej igen! Uppdatering: pengarna tillbaka på mitt konto nu. Ber om ursäkt till Henryjkre för denna tråd och påhopp. Jag kan erkänna att jag var lite för het på gröten. Men vissa delar av "affären" gjorde mig väldigt osäker. Jag har lärt mig en läxa, eller två, kan man säga.
 
Topp