• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för användare: sjstrm Victor i Halmstad

Hur skulle du bedöma sjstrm´s aggerande?

  • Good guy

    Röster: 0 0.0%
  • Bad guy

    Röster: 4 100.0%

  • Totala väljare
    4

Timpa

Breitling
När det finns ett så passande forum här så tänkte jag bjussa på en liten händelse som jag inte uppskattade.
Jag vill innan sammanfattningen klargöra att jag har inte blivit lurad i den mån att jag betalat något men inte fått varan.
Victor har även bett om ursäkt för sitt mkt oseriösa agerande.

Allt började så här:
Jag såg en klocka (Breitling chronomat evolution) på blocket inlagd av signaturen: sjstrm
Jag var avvaktande pga. att annonsen saknade bilder samt att annonsnamnet kändes lite oseriöst.
Annonsen uppdaterades och jag skrev ett mail då det saknades ett telefonnummer.
Fick svar ganska snabbt och vi kom överens om ett pris.
Härligt tänkte jag, för det var precis en sådan klocka med silvrig urtavla jag letade efter för tillfället.

Victor (sjstrm) skulle lämna in klockan på värdering/intyg, (en kostnad som till en början skulle finansieras utav honom.)
Ganska omgående fick jag frågan om vi skulle dela på kostnaden och jag kände att det var ok även att jag tänkte att det var lite för girigt för min smak men det var en struntsumma så vi kom överens på nytt och affären skulle göras upp om två dagar.

Jag googlar lite och stöter på samma klocka med bilder, signatur etc. på tradera.se.
Jag kontaktade Victor och frågade hur han hade tänkt, han svarade att han skulle undersöka reglerna.
Dagarna gick och jag hörde inget så jag slängde iväg ett meddelande och efter en dag fick jag svar att klockan fanns kvar.
Köparen från tradera.se hade inte hört av sig och att jag fick köpa den om jag ville.
Jag var en aning irriterad och ifrågasatte hans ryggrad som jag ansåg var av svag karaktär.

Jag blir medlem här på klocksnack och även här ser jag annonsen (1 vecka senare, uppdaterad) med samma bilder och signatur/användarnamn.
Jag slänger iväg ett meddelande till Victor och han svarar att han ber om ursäkt för att han har bettet sig som han gjorde, troligtvis då han nu förstod att jag var medlem på forumet och att det skulle vara illa om denna händelsen kom ut då han gillar att marknadsföra sig som säljare med goda referenser.

Tack för mig!
 
Topp