• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för känsliga tittare ! (Vinkelslip)

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Haha, trodde först du skulle kapa en klocka mitt på bara för å få en klocka i profil som prydnad typ. Jag blev glatt överraskad! Blev ju görsnyggt!
 

Zingo

Rolex
image.jpeg
 
Skämt åsido! Min gamla konfirmationspresent har följt med mig genom mycket! Mina första fyllor och mycket annat skoj ! Men jag har aldrig klickat med den då den är lite för stor(44mm) speciellt när man vid tillfället hade spagettiarmar.

image.jpeg


Jacques Lemans (Den kom på länk men min har svar/brun urtavla)

Senaste åren har den legat mest i lådan och här om veckan tyckte jag att den förtjänade lite mer handledstid.
Så jag köpte mig ett hirschband!

image.jpeg


Men dessa förbannat långa bandhornen förstörde ALLT !! :mad: På bilden ser det helt ok ut men det är vinkeln som lurar en. För på andra sidan sticker det ut två spjut som kan döda någon !
Så... hur löser jag det här ?? Jo ni läste rätt jag tar så klart en vikelslip ! Hehe :nailbiting:

image.jpeg


Här har jag redan börjar och här kommer lite fler bilder som visar hur vassa bandhornen är samt hur det blir :)

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Tack vare att hålen sitter långt in så kunde jag avyttra mycket stål och efter flera timmar finslipande så började jag se hur min vision blev verklighet :)
På med bandet och upp med lite bilder :)
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Man kan tycka jag är galen men jag blev nöjd och det resulterar i att jag faktiskt använder den mycket nu :) Tack för mig och testa inte det här hemma ! :stop::D
Bra jobbat rigtigt "smeajobb"
 
Topp