• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för Andrande101

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har gjort hundratals affärer här på KS sedan 2016 med bara goodguys men någon gång blir det grisen i säcken tyvär.

Köpte en Seiko utav @andrande101 och det visar sig att den fortar sig 2min på 12h.
Jag ville att han skulle ta tillbaka klockan vilket han vägrar och tycker att jag skall ta mig till urmakare och avmagnetisera den för han är nästan säker på att det är felet.
Va hos urmakare med den och den va ej magnitiserad

Skulle det visa sig att det inte är felet kunde han tänka sig att ta tillbaka klockan och sköta ärendet själv.

Men han är borta med vinden ignorerar mina samtal och sms.
Får hoppas att någon förklaring här dyker upp från honom.

Så min resa med denna klocka fick bli besök hos urmakare och får hoppas att felet går på garanti.
Lär väl ta några månader tills den kommer tillbaka.

83F76388-79B1-4094-B5CA-0A5216A279F7.jpeg
 
Senast ändrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har gjort hundratals affärer här på KS sedan 2016 med bara goodguys men någon gång blir det grisen i säcken tyvär.

Köpte en Seiko utav @andrande101 och det visar sig att den fortar sig 2min på 12h.
Jag ville att han skulle ta tillbaka klockan vilket han vägrar och tycker att jag skall ta mig till urmakare och avmagnetisera den för han är nästan säker på att det är felet.

Skulle det visa sig att det inte är felet kunde han tänka sig att ta tillbaka klockan och sköta ärendet själv.

Men han är borta med vinden ignorerar mina samtal och sms.
Får hoppas att någon förklaring här dyker upp från honom.

Så min resa med denna klocka fick bli besök hos urmakare och får hoppas att felet går på garanti.
Lär väl ta några månader tills den kommer tillbaka.

83F76388-79B1-4094-B5CA-0A5216A279F7.jpeg
Trist!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Dom flesta gånger lönar det sig att ta en retur.
Har klockan inte några yttre skador och en giltig fabriksgaranti då skulle jag rekommendera att gå den vägen.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Dom flesta gånger lönar det sig att ta en retur.
Har klockan inte några yttre skador och en giltig fabriksgaranti då skulle jag rekommendera att gå den vägen.
Ja precis jag förstår inte varför det va så motsträvigt att ta tillbaka den.
Är ju även han som har kvittot jag har dock certet men ändå.
Blir bara en massa onödigt tid och resor för min del.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ja precis jag förstår inte varför det va så motsträvigt att ta tillbaka den.
Är ju även han som har kvittot jag har dock certet men ändå.
Blir bara en massa onödigt tid och resor för min del.
Som sagt oftast lönar det sig att ta en retur och gå vidare till nästa kund.
Har du klockan med giltig garanti så behövs inte kvittot för att lämna in som garanti ärende om du väljer att gå den vägen.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Som sagt oftast lönar det sig att ta en retur och gå vidare till nästa kund.
Har du klockan med giltig garanti så behövs inte kvittot för att lämna in som garanti ärende om du väljer att gå den vägen.
Det skall fungera som du nämner, men jag var tvungen att uppvisa originalkvitto för en Oris jag skulle lämna in för några år sedan, gällande ett garantiärende. Beror väl på återförsäljaren kanske.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Det skall fungera som du nämner, men jag var tvungen att uppvisa originalkvitto för en Oris jag skulle lämna in för några år sedan, gällande ett garantiärende. Beror väl på återförsäljaren kanske.

Står det att garanti inte är giltig utan kvitto på Oris hemsida? Förmodligen något AD hittat på själva då dom inte har lust att ombesörja garantier på klockor dom ej sålt själva.
 

Kreacon

Audemars
Tråkigt, upplever som du att affärerna man gör här på KS genomsyras av goodwill. Inte alltid tydligen. Konstig formulering kring returen från säljarens sida. Självklart kan man inte sälja en så pass ny klocka som som uppenbarligen är defekt/kräver service utan att nämna det. Att dessutom tycka att du ska dra i garantiärendet är bara dålig stil tycker jag.

Hoppas det löser sig.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har gjort hundratals affärer här på KS sedan 2016 med bara goodguys men någon gång blir det grisen i säcken tyvär.

Köpte en Seiko utav @andrande101 och det visar sig att den fortar sig 2min på 12h.
Jag ville att han skulle ta tillbaka klockan vilket han vägrar och tycker att jag skall ta mig till urmakare och avmagnetisera den för han är nästan säker på att det är felet.
Va hos urmakare med den och den va ej magnitiserad

Skulle det visa sig att det inte är felet kunde han tänka sig att ta tillbaka klockan och sköta ärendet själv.

Men han är borta med vinden ignorerar mina samtal och sms.
Får hoppas att någon förklaring här dyker upp från honom.

Så min resa med denna klocka fick bli besök hos urmakare och får hoppas att felet går på garanti.
Lär väl ta några månader tills den kommer tillbaka.

83F76388-79B1-4094-B5CA-0A5216A279F7.jpeg

Ja det känns som att det ligger en hund begraven här 🤔.
I säljesannonsen så står det även "i nyskick" och det står inte att det bara skulle gälla utseendet. Att sen inte svara på meddelande eller annan kontakt det känns mer än lite märkligt det också, blåsningsvarning-deluxe.
Hoppas på en snar lösning @Nicke75 .
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Ja det känns som att det ligger en hund begraven här 🤔.
I säljesannonsen så står det även "i nyskick" och det står inte att det bara skulle gälla utseendet. Att sen inte svara på meddelande eller annan kontakt det känns mer än lite märkligt det också, blåsningsvarning-deluxe.
Hoppas på en snar lösning @Nicke75 .

Håller med er helt men jag förstår inte hur någon orkar blåsa någon på den här nivån och få skit.. kan det finnas någon annan förklaring till brist på återkoppling?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Har gjort hundratals affärer här på KS sedan 2016 med bara goodguys men någon gång blir det grisen i säcken tyvär.

Köpte en Seiko utav @andrande101 och det visar sig att den fortar sig 2min på 12h.
Jag ville att han skulle ta tillbaka klockan vilket han vägrar och tycker att jag skall ta mig till urmakare och avmagnetisera den för han är nästan säker på att det är felet.
Va hos urmakare med den och den va ej magnitiserad

Skulle det visa sig att det inte är felet kunde han tänka sig att ta tillbaka klockan och sköta ärendet själv.

Men han är borta med vinden ignorerar mina samtal och sms.
Får hoppas att någon förklaring här dyker upp från honom.

Så min resa med denna klocka fick bli besök hos urmakare och får hoppas att felet går på garanti.
Lär väl ta några månader tills den kommer tillbaka.

83F76388-79B1-4094-B5CA-0A5216A279F7.jpeg
Vilken röv. Stör mig som attan på det skitnödiga språket också, vilket dravel.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Har gjort hundratals affärer här på KS sedan 2016 med bara goodguys men någon gång blir det grisen i säcken tyvär.

Köpte en Seiko utav @andrande101 och det visar sig att den fortar sig 2min på 12h.
Jag ville att han skulle ta tillbaka klockan vilket han vägrar och tycker att jag skall ta mig till urmakare och avmagnetisera den för han är nästan säker på att det är felet.
Va hos urmakare med den och den va ej magnitiserad

Skulle det visa sig att det inte är felet kunde han tänka sig att ta tillbaka klockan och sköta ärendet själv.

Men han är borta med vinden ignorerar mina samtal och sms.
Får hoppas att någon förklaring här dyker upp från honom.

Så min resa med denna klocka fick bli besök hos urmakare och får hoppas att felet går på garanti.
Lär väl ta några månader tills den kommer tillbaka.

83F76388-79B1-4094-B5CA-0A5216A279F7.jpeg

Vilket jävla pucko!

Han har ju gjort affärer med kändisar förut.
Vad säger t.ex.
@mahomes
@parasec
@BarbaBaba
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ja det känns som att det ligger en hund begraven här 🤔.
I säljesannonsen så står det även "i nyskick" och det står inte att det bara skulle gälla utseendet. Att sen inte svara på meddelande eller annan kontakt det känns mer än lite märkligt det också, blåsningsvarning-deluxe.
Hoppas på en snar lösning @Nicke75 .
Kan säga att den inte va i nyskick heller dock i väldigt bra skick.
Bara där gäller retur faktiskt enligt hans anonns.
Men det bemödade jag mig inte att ta upp.
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
"objektet motsvarade ej beskrivningen" det avser endast det yttre. Vilket jävla skämt. Ändå nice tips för framtida försäljningar. Ska börja sälja mina klockor utan verk, kanske få lite massproducerade ap-billiga kinakvartsverk monterade och sälja verken för sig. :p
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Håller med er helt men jag förstår inte hur någon orkar blåsa någon på den här nivån och få skit.. kan det finnas någon annan förklaring till brist på återkoppling?

Nej det är för mig helt oförklarligt också, dock så tror jag inte att summan spelar någon roll i många fall 🤔.
Har man sålt en pjäs och vet om att köparen inte är nöjd av olika anledningar och en diskussion är påbörjad gällande detta då bör man ju inte plötsligt ghosta köparen, känns skumt.
Givetvis så kan det ju finnas förmildrande omständigheter gällande tystnaden men det skulle inte jag sätta mina pengar på i alla fall. Är man ingen aktiv medlem och i stort sett bara använder forumet som säljkanal så skiter man kanske i att det blir uppmärksammat också 🤔.
 

v0n

Patek
2-Faktor
"P.g.a tidsbrist?" Joråsåatte...somligas tid är tydligen liiite viktigare än alla andras. Men att ta sig tid att sälja en uppenbart defekt klocka går förstås bra :meh:
Skön hitte-på returpolicy också. Defekt klocka innefattas naturligtvis icke. Trist historia!
 

mahomes

Cartier
2-Faktor
Vilket jävla pucko!

Han har ju gjort affärer med kändisar förut.
Vad säger t.ex.
@mahomes
@parasec
@BarbaBaba
Köpte förvisso verktyg av @andrande101, inga problem med varken kommunikation eller vad som levererades.

Har precis skummat igenom tråden lite fort, men tycker självklart att man borde kunna genomföra en retur när skicket på klockan inte motsvarat beskrivningen eller alternativt omförhandla om köparen är med på det såklart.

Man gör sig själv heller ingen björntjänst genom att ghosta köparen…
 
Topp