• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning! Känsligt innehåll...

John R

Panerai
kan detta kanske vara för de som inte palla med en hederlig subhomage
av bättre kvalité. Denna damp ner i dag. Med sina 40mm sitter den som gjuten.
Jag har haft två subhomger tidigare.Denna känns helt klart bäst!
Blir jag någon gång en OWG så skulle jag nog haft bäst changser att
överleva med en hederlig 1680.
Vem vet detta kanske blir en keeper for life!!
Drar till Teneriffa på lördag och då skall denna få bekänna färg!


Tack Jockinho, smidigt som vanligt!!

Nu lite bilder!

71zFi.jpg


1Ei6G.jpg


xf9g8.jpg


2aA5h.jpg


594UF.jpg


cnC4f.jpg


Tack för att du tittade på de fina bilderna och läste min text!

/ John R
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fan Tapatalk-appen går ner varje gång jag försöker klicka upp dina bilder. Ett homagefilter? ;-)
Trevlig semester. Du tar väl med kreditkortet? Kanarieöarna är väl fortfarande en frihandelszon? En kompis landade en Bratte till mycket fördelaktigt pris för ett par år sedan.
 

John R

Panerai
JoberMan skrev:
Fan Tapatalk-appen går ner varje gång jag försöker klicka upp dina bilder. Ett homagefilter? ;-)
Trevlig semester. Du tar väl med kreditkortet? Kanarieöarna är väl fortfarande en frihandelszon? En kompis landade en Bratte till mycket fördelaktigt pris för ett par år sedan.

Japp kortet måste ju med. Damen blir nog inte så glad om man bränner
av krediten det första man gör ;-)!

Hittar jag nått kul i klockväg så skall det rapporteras!

/ John R
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nice sub homage, och förmodligen en av de bättre! Men... den flyger inte i mina ögon ändå. Den ser tyvärr ändå skapligt tråkig ut med sairglaset och den fantasilösa plankade designen, och med en halvtaskig finish jämfört med originalet. Original är alltid original, typ. Kanske bildkvaliten spelar in, men på med DJ:n istället, för den har du väl kvar?, och ha det supergött i värmen!
 

John R

Panerai
theargonaut skrev:
Nice sub homage, och förmodligen en av de bättre! Men... den flyger inte i mina ögon ändå. Den ser tyvärr ändå skapligt tråkig ut med sairglaset och den fantasilösa plankade designen, och med en halvtaskig finish jämfört med originalet. Original är alltid original, typ. Kanske bildkvaliten spelar in, men på med DJ:n istället, för den har du väl kvar?, och ha det supergött i värmen!

Jupp den är naturligtvis kvar! Förstår hur du tänker och vist safirglas
tar död på mycket glädje. Men känner ändå att det är en keeper for life!

Köpte den av två anledningar om jag skall vara ärligt.

1. Känna på modellen och om jag tröttnar så..
2. Blir det en fet mod. Denna klockan som bas med Eta 2824
kan man ha riktigt skoj med.

/ John R
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Modda!!! Bra idé och med den som modobjekt! Kan som sagt bara bli bättre IMHO. Finns det mycket "färdiga" moddelar eller måste du fixa själv? Hur som helst... Spännade, ska bli kul att se vad du kan skapa. Har ju dykt upp en del rätt roliga moddar senaste tiden här. Tänker bl.a. på Seiko Blackbayen och någon form av vintagemod, som var lite coola.
 
Topp