• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning varning

blev precis erbjuden en deepsea för 4300kr, ville jag ha Box och cert tillkom 700kr. Gissar att det är samma personer som annonserat på blocket tidigare. Fick fler bilder, men här ser ni hur den ser ut.. Erbjöd mig även gmt, sub, omega, longines.
image.jpg
 

rogart-63

Patek
blev precis erbjuden en deepsea för 4300kr, ville jag ha Box och cert tillkom 700kr. Gissar att det är samma personer som annonserat på blocket tidigare. Fick fler bilder, men här ser ni hur den ser ut.. Erbjöd mig även gmt, sub, omega, longines.
image.jpg
Erbjuden hur då? Har du köpes annons ute? Den ser ju helknas ut om man studerar noga. Inserten sitter snett b.l.a
 

timel3ss

Breitling
Skrämmande.. Hade dock varit intressant att känna på en för att se hur den sitter ihop.. Vill ju gärna tro att bluffen blir mer påtaglig då.
 

paradis

Audemars
Dom kopiorna börjar bli bättre ock bättre. Tidigare kunde man se felen på långt håll. Numera har dom förbättrat klockorna, ock höjt priset. Det går inte heller att undvika dom, finns överallt utomlands .
 

BCKSTRM

Rolex
Fast denna kopia ser till och med jag att den är knas... Kolla 30 på vridningen och swiss made till exempel. Självklart ska det dock anmälas. Jävla grisar som lurar (troligtvis) unga personer med nytt klockintresse!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte riktigt. Är varningen för att kopian är bra? Att man inte kan köpa en äkta för 4000kr fattar väl vem som helst?

Edit: Första jag såg var infattningen av vridringsinlägget. Håller dock med om att den ser OK ut vid snabb titt.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Precis. Fattar man inte att det inte är rätt så förtjänar man att köpa en.
Som att bli erbjuden en ny lamborghini för 150.000kr.

Exakt! Fast så har det hänt att en nyare Porsche sålts för kaffepengar (för några år sedan). Men då berodde det på att frugan kom på sin vänsterprasslande make. :)
 

sveol

Cartier
Med risk att bli lynchad nu. En kopia kostar aldrig 4k. En bra. Och då menar jag bra på det sätt som du troligt aldrig sett tidigare så får du betala ca 2k. Så du köper inte bara en fejk för 4k, du blir blåst på den också. dubbel fail.

Jag vet att admins inte det tycker det hör hemma här. Men jag tycker det är viktigt att man känner till fejk klockorna där ute. Speciellt för att skydda sig själv. Jag har rätt bra koll på dem (äger ingen fejk själv), men många här har ingen aning om vad man kan få tag i nu för tiden. Det märks på kommentarerna på forumet. Pls, läs på!
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Exakt! Fast så har det hänt att en nyare Porsche sålts för kaffepengar (för några år sedan). Men då berodde det på att frugan kom på sin vänsterprasslande make. :)
Varför skulle tjejen sälja sig egen Porsche för kaffepengar när mannen prasslar? För hon kan ju nämligen inte göra något ägarbyte på hans...

(= det stinker skröna)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har rätt bra koll på dem (äger ingen fejk själv), men många här har ingen aning om vad man kan få tag i nu för tiden. Det märks på kommentarerna på forumet. Pls, läs på!

Varför och hur kan du ha koll på kopior om du inte äger någon?
Varför har man koll på prisbilden på kopior?
Vad vill du vi ska läsa på om? Fejkade rollar? Många frågetecken kring ditt inlägg..
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Varför skulle tjejen sälja sig egen Porsche för kaffepengar när mannen prasslar? För hon kan ju nämligen inte göra något ägarbyte på hans...

(= det stinker skröna)

Inte vet jag.. Men det kan väl vara så att frugan står som ägare, men bilen finansieras av maken via lån eller kredit eller vad som helst.
Men det är säkert en skröna.. :)
 

sveol

Cartier
Varför och hur kan du ha koll på kopior om du inte äger någon?
Varför har man koll på prisbilden på kopior?
Vad vill du vi ska läsa på om? Fejkade rollar? Många frågetecken kring ditt inlägg..

Typiskt svar. Frågan är snarare varför inte. Jag har koll på utbud pris etc eftersom jag forskar om de tilltänkta klockor jag skall köpa. Jag vill veta hur man ser skillnad på en fejk eller inte. Kan ju inte vara så konstigt inför ett inköp? Att inte veta om fejks är närmst tjänstefel enligt mig. Kanske inget man behöver bry sig om ifall man köper alla sina ur hos Rob, men det gör inte jag. Och jag lever inte i en naiv bubbla, utan i verkligheten.

Och du, det är inga "dark arts" direkt att få denna information. En Google sökning och 10 min av din tid så har du också infon...
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Typiskt svar. Frågan är snarare varför inte. Jag har koll på utbud pris etc eftersom jag forskar om de tilltänkta klockor jag skall köpa. Jag vill veta hur man ser skillnad på en fejk eller inte. Kan ju inte vara så konstigt inför ett inköp? Att inte veta om fejks är närmst tjänstefel enligt mig. Kanske inget man behöver bry sig om ifall man köper alla sina ur hos Rob, men det gör inte jag. Och jag lever inte i en naiv bubbla, utan i verkligheten.
Delen med att kunna urskilja en kopia mot en äkta förstår jag givetvis för sin egen trygghet!
Men du forskar om de tilltänkta klockor du ska köpa, du ska alltså köpa kopior? Eller vad har du annars för glädje av priser och utbud på dessa?
 
Topp