• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vart är alla Grahams?

Mattias79

Cartier
Tråkigt att man aldrig ser dom tycker jag. Jag är för mer variation men du ser ju hur finsmakarna reagerar bara dom kommer på tal.
 

Randel

Cartier
Ja, finns de någon här inne som äger en? Jag har lite svårt att sluta stirra på Graham Swordfish när jag ser den på bild av någon anledning. Fast jag skulle aldrig få för mig att köpa en.
 

n1tro

Panerai
bra fråga ;)! har faktiskt sett fler grahams irl än JLC reversos av ngn riktigt skum anledning. Tycker de har en rätt cool grej för sig, men vet inte om man skulle köpa en..
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Swordfish har en intressant design, kul med nytt. men jag klarar inte av deras slogan. "watchmakers since 1695" annars är det säkert en kul design att bryta allt med.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ja, finns de någon här inne som äger en? Jag har lite svårt att sluta stirra på Graham Swordfish när jag ser den på bild av någon anledning. Fast jag skulle aldrig få för mig att köpa en.


Swordfish2.jpg

Jag håller med om att jag inte kan sluta stirra, lite som man inte kan sluta titta när något hemskt händer... :)
 

DrDre

Patek
För mig faller de i samma kategori som vissa modeller av Hublot, Zenith Defy, AP Royal Oak Off shore etc., dvs klockor som är roliga att se och kul att de finns, kreativa och skojiga, men inte något man skulle köpa.

graham-diver-date-underwater-watch-1.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar lite udda grejer. Men just Graham känns lite too much. Har lite svårt för kronkonstruktionen på de få jag testat. Men å andra sidan är det jäkligt coolt med klockor som avviker lite från normen.

Spontant tror jag priset är lite av en deal breaker, de flesta backar nog för att hosta upp grövre belopp för bollibompa-klockor....(och med bollibompa-klocka avser jag inte nödvändigtvis något negativt..,). ;)
 
Swordfish2.jpg

Jag håller med om att jag inte kan sluta stirra, lite som man inte kan sluta titta när något hemskt händer... :)


Jag såg en filmsnutt på Youtube där en stor hund långsamt tuggade ihjäl en varg.
Vargens ögon såg i det mest ångestladdade ögonblicket ut som Grahamklockans "subglasglas".
Det här var en fruktansvärt illa formgiven klocka!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar lite udda grejer. Men just Graham känns lite too much. Har lite svårt för kronkonstruktionen på de få jag testat. Men å andra sidan är det jäkligt coolt med klockor som avviker lite från normen.

Spontant tror jag priset är lite av en deal breaker, de flesta backar nog för att hosta upp grövre belopp för bollibompa-klockor....(och med bollibompa-klocka avser jag inte nödvändigtvis något negativt..,). ;)


Precis så tror jag att det är. Jag har faktiskt ägt en Graham chronofighter men det var mycket stålar att låsa i en klocka.
Jag tycker att dom är coola och så långt ut på kanten att det funkar.
Och snacka om små serier!
/j
GRAHAM Chronofighter RAC Trigger____Sport Watches____Men_s___.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Precis så tror jag att det är. Jag har faktiskt ägt en Graham chronofighter men det var mycket stålar att låsa i en klocka.
Jag tycker att dom är coola och så långt ut på kanten att det funkar.
Och snacka om små serier!
/j
GRAHAM Chronofighter RAC Trigger____Sport Watches____Men_s___.jpg

Cred för att köra på en om man gillar dem! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror att den jag hade listade lite över 70K, jag köpte den BNIB för 30K. Tror jag fick 24K på Blocket något år senare.
Använd men helt utan synliga märken. Trist utveckling.
/j

Ouch...och det är väl just detta som begränsar marknaden lite. En grabbnäve dollars (vars storlek är relativ beroende på privatekonomin) kan nog de flesta offra som kostnad på hobbykontot för att kunna testa coola klockor. Men när det är femsiffriga tapp mot nypriset blir grabbnäven väl stor kanske... ;)
 
Topp