• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart är vi på väg?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Stt_010516_2.jpg

10 Poäng
Vi lämnar slangtillbehörets stad och reser österut till denna världsarvsstad. År 1350 omnämns vårt resmål och namnet kan ha att göra med betesmarker där kalksten går i dagen.


8 Poäng
En av stadens söner gjorde en ytterst snabb men desto längre karriär i frihetens land där hans namn lever kvar än idag. Idag är landets son desto bättre på att hålla bollarna i luften.

haag_992.jpg
Martina och Erik Haag hade garanterat redan dragit...​
6 Poäng
Den delvis underjordiska byggnaden från 1970 huserar Musée International d'Horlogerie som är ett populärt turistmål här. Andra kända byggnader är Maison Blanche (1912) och Villa Turque (1917).
images.jpg
4 Poäng
Resmålets mest kända företag förknippas idag mer med landets näst största stad där en viss konvention och rött kors har sin hemvist. Dock är det inte dit vi ska utan dit företaget hade sitt första kontor.


2 poäng
Direkt översatt blir stadens namn "lime fonderna".

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Rätt svar: La Chaux-de-Fonds där Rolex öppnade sitt första kontor 1908!
resized_650x365_457012.jpg


Nu har min resa tagit mig till min första Rolex och vem vet var den slutar.

IMAG2675_1.jpg
IMAG2678.jpg

IMAG2682_1.jpg



Slog till på en GMT-Master II 16710 K serie från tyska Uhrtreff. Fint skick, snabb leverans och fenomenal service från Uhrtreff. Något polerad men hoppas kunna leva med det. Alltså min första från denna tillverkare och ser med spänning fram emot hur känsla och upplevelse kommer att ta form allt eftersom. Finns det beryktade Rolex-spöket verkligen? :)

Trevlig kväll!
 

jabla

Sarlacc
Grattis! trevlig öppning. Var lugn, en till och du har en Rolexsamling sedan blir det en radhustrippel. :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Beundrar verkligen den höga ambitionsnivån på denna paketöppningstråd :D

Grattis till coken!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ah, älskar På Spåret!

Grattis, nu spår jag din framtid...

Vart är du på väg?

10 poäng - Top hat och Super dome är vanliga begrepp i denna värld. Även fat font och kissing four nämns ibland.

8 poäng - Det går en rät linje, eller snarare fasad, mellan priset och skicket, och det som i normala världar uppfattas som slitet och mögligt är här premium.

6 poäng - Herrar i HK anklagas ibland för speciella bakmetoder och modern lappteknik. En opolerad yta kan dölja mer än du tror.

4 poäng - För 100 000 kr får du en rolig plastring som du tyvärr måste låsa in, då den riskerar att gå sönder vid användning. Men den är fin att kolla på och har samma material som gamla rattar.

2 poäng - ....
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ah, älskar På Spåret!

Grattis, nu spår jag din framtid...

Vart är du på väg?

10 poäng - Top hat och Super dome är vanliga begrepp i denna värld. Även fat font och kissing four nämns ibland.

8 poäng - Det går en rät linje, eller snarare fasad, mellan priset och skicket, och det som i normala världar uppfattas som slitet och mögligt är här premium.

6 poäng - Herrar i HK anklagas ibland för speciella bakmetoder och modern lappteknik. En opolerad yta kan dölja mer än du tror.

4 poäng - För 100 000 kr får du en rolig plastring som du tyvärr måste låsa in, då den riskerar att gå sönder vid användning. Men den är fin att kolla på och har samma material som gamla rattar.

2 poäng - ....


TUUUUUUUUUT på 10an! Första klass svarar Vintage!
 
Topp