• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart får man tag på ett NASA Velcro strap till sin speedy?

Patrik72

Cartier
Riktigt snyggt det där bandet alltså! Hur upplever du det är att ha metallöglan in mot handleden? Jag googlade runt en hel del när jag tillverkade mitt och såg de olika varianterna man kan trä det på. Trär mitt som ett nato och har anpassat längden efter det. Detta gör att öglan blir en del av bandet då jag var orolig att det skulle trycka in i handleden annars. Nackdelen med att trä den på mitt sätt är ju att man inte ser baksidan av klockan när den är av (och vilar i NASA påsen :D).
Ska nog tillverka en längre version 2 också.
IMG_7121.JPG

Öglan är mycket mindre än den på GGB´s. Nu känner jag inte av den. Hade jag haft den på utsidan så skulle den nog trycka lite mer, ex om man har armarna i kors eller lirar tv-spel. :)

NASA påse???
 

marer

Cartier
Öglan är mycket mindre än den på GGB´s. Nu känner jag inte av den. Hade jag haft den på utsidan så skulle den nog trycka lite mer, ex om man har armarna i kors eller lirar tv-spel. :)

NASA påse???
Ok! Då får jag ta mig ner till Röda Korset och spana efter något med mindre öglor inför nästa band. Kändes lite stelt sist jag var nere och köpte en damväska för att komma åt ett par bra öglor. De hade slut på påsar med så fick dessutom cykla hem genom stan med den knallröda väskan under armen. :bag:
Haha jag syftade på din zipline påse med NASA märket. :D
 

Patrik72

Cartier
Ok! Då får jag ta mig ner till Röda Korset och spana efter något med mindre öglor inför nästa band. Kändes lite stelt sist jag var nere och köpte en damväska för att komma åt ett par bra öglor. De hade slut på påsar med så fick dessutom cykla hem genom stan med den knallröda väskan under armen. :bag:
Haha jag syftade på din zipline påse med NASA märket. :D

Hehe, nu fick du mig att tänka på avs från Vänner när Joey får en manbag! :hilarious:

Jag tror att måtten går att hitta på Kizzi´s site.
Tyvärr är påsen inte återförslutningsbar, :banghead: det hade vart ytterligare ett plus i kanten.
 

Ryttaren

Rolex
Då kom mitt band också. :) Det är korta 70s modellen.

Grym känsla. Första intrycket var tunt och följsamt jämfört med gasgas-bones.
Återstår att se hur bra 70-tals velcro håller i längden, men åldras säkert snyggt.

Stort plus för den coola förpackningen. Håller med Patrik att hade varit kul om den var återförslutningsbar.

Helt enkelt pricken över i för denna underbara klocka!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 

Patrik72

Cartier
Då kom mitt band också. :) Det är korta 70s modellen.

Grym känsla. Första intrycket var tunt och följsamt jämfört med gasgas-bones.
Återstår att se hur bra 70-tals velcro håller i längden, men åldras säkert snyggt.

Stort plus för den coola förpackningen. Håller med Patrik att hade varit kul om den var återförslutningsbar.

Helt enkelt pricken över i för denna underbara klocka!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Snyggt!!! :)

Min sitter fortfarande på. Tycker att den funkar kanon med Speedyn.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Notera att detta är bara mina egna personliga åsikter!

Bandet kom idag och vid första anblick så får man en god och mysig känsla pga förpackningen.
_DSC6397.JPG


GGB och Kizzi + Speedy.....
_DSC6400.JPG

Det nya velcrot från Kizzi åkte på omedelbart. Det första jag märkt är att bandet är mjukt, följsamt och sitter mycket bekvämare runt handleden. GGB´s velcro påminner dig hela tiden däremot. Den är styvare och strävare mot huden. Den större ringen pressar hårdare på min beniga handled. Till skillnad mot Kizzi, där jag knappt känner att det sitter ett velcro runt handleden medan jag skriver denna recension. Helt klart ett mycket positivt första intryck!
_DSC6406.JPG

_DSC6410.JPG

Jag låter bilden nedan tala för sig själv. Skall dock tillägga att min velcro från GGB har ett år på nacken. Men något säger mig att Kizzi´s velcro kommer inte att se likadan ut om ett år.
_DSC6413.JPG


Sammanfattningsvis så känns GGB´s velcro billigare men är av okej kvalité. Kizzi´s känns mer genomtänkt och ergonomisk. Även här är kvalitén helt okej men snäppet bättre. Så om jag var tvungen att välja ett av dessa band, då blir det helt klart Kizzi. Om jag nu skulle åka till Mars imorgon då vill jag ha något som sitter skönt och inte besvärar mig. Att det dessutom är snyggt höjer betyget. :)
_DSC6408.JPG

_DSC6405.JPG
Trevlig och gedigen jämförelse och recension. Kände ett omedelbart habegär och har beställt ett Kizzi på stående fot!:hungry:
 

Patrik72

Cartier
Trevlig och gedigen jämförelse och recension. Kände ett omedelbart habegär och har beställt ett Kizzi på stående fot!:hungry:

Tackar!

Inte en helt perfekt recension då jag ville hålla den kort. Men jag rekommenderar Kizzis version om man är ute efter en enkel version trots att priset är högre.
Kommer att göra sig bra på bryggan när du drar i båt-tutan. ;):)
 
Topp