• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vart gör ni upp ert köp/sälj

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har inte sålt jättedyra klockor. I vår värld egentligen mest bara billiga <10.000sek.
Köpts utanför KS har det gjorts, men sålts endast en utanför KS. Då via Blocket till en kille jag aldrig träffat innan men som var hemma hos mig på en Espresso en vardagmorgon. Mycket trevlig tillställning faktiskt. 45 min klocksnackande senare var affären helt slutförd.

Övrigt har hanterats m h a post, möte halvvägs, och utanför Rob E.
 

David74

Omega
Har bara gjort en affär. Träffades på säljarens kontor där han hade bokat ett av konferensrummen där vi swishade pengarna och klockan bytte ägare. Kändes bra då det var ett stort och ansett företag.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Dom f2f-affärer jag gjort har genomförts hemma hos mig (sälj) eller hemma hos Denke (köp). Jättetrevligt att lära känna andra sympatiska KS'are lite bättre och prata klockor mm i lugn och ro en stund. Då hinner man dessutom säkerställa att både köpare och säljare är nöjda innan affären avslutas. Jag kanske är blåögd, men jag litar på folk på det här forumet, i alla fall om dom hängt med en stund.
 

paradis

Audemars
När jag sålde min Rolex DD ,så gick vi till Rolex Ad för att köparen skulle kunna kontrollera att allt var ok med klockan. Jag hade nästan nya service papper .Tycker det är ändå bra att se innan köpet att klockan är bra, ock det bästa är hos en urmakare. Det brukar kosta något 100-500 Annars på en bank är inte helt fel heller...........:)
 

Jonte73

Audemars
Gjorde en affär på ett busstorg, sen skjutsade jag säljaren till Ljusteröfärjan .
En mycket trevlig biltur med mycket klocksurr.

Sen köpte jag en till klocka av honom också, den affären gjordes upp i bilen på väg till färjan!
Väntetid dock då klockan var på helservice.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Gjort tre klockaffärer f2f, och det har varit på cafeer. Alltid trevligt, alltid gått bra. Resten har skötts via posten.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Parkeringar
AD
Krogen
Taxi
Café/restaurang

På sådana ställen har jag gjort affärer F2F, ska dock sägas att jag oftast säljer/köper till/av vänner och bekanta... Är du orolig för säkerheten rekommenderar jag din bank.
 
Har bara köpt F2F en gång och det var utanför Rob E där jag f.ö ringt och hört med deras urmakare om de hade tid att utföra en äkthetskontroll, inga problem fick jag till svar bara kom in!

När vi väl stod där fanns det absolut ingen möjlighet till det utan var minst en veckas väntan. Urmakaren kunde inte ens göra en snabbkoll.

Har dock varit tillbaka hos dem efter det i annat ärende och blivit mycket väl mottagen.
 
Brukar köra på nån lite lungnare Bar/Pub/Café/Resturang om det är folk jag inte känner....känner jag dom så är det självklart bira och nån pub/bar....

Har iofs gjort upp några affärer på mitt jobb oxå...
 

TCB

Cartier
Valet av plats speglar vilken relation man har till köparen/säljaren. Personer som man känner till kan man ju träffa var som. Café, restaurang, parkeringsplats eller kanske tom per post. Är man osäker så är det inte fel att ses på pantbank, auktionskammare, urbutik mm.

Jag skulle en gång leverera en klocka till en adress i centrala Stockholm. När jag ringde på och dörren öppnades så mötes jag av en kvinna i 70 års åldern som spelade hög musik och undrade om jag inte skulle stanna på ett glas vin :)
 
Topp