• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart håller alla Speedmasters hus?!

Rber

Guld
2-Faktor
Är det inte väldigt lite Speedmasters på forumet?! Någon Co-axial och BAs på k&s men är det allt? Tycker jag ser väldigt lite bilder och diskussioner om en modell som jag trodde var standard i många samlingar. Eller är den tråkig?

Professional är väl vägen att vandra för den oinsatte när det kommer till modell. Vilket årtal vill man ha, och varför?

Ingen professional här...men en reduced.
988407C2-7533-493C-811B-F4AC3D670BD2-7075-00000BE596098777.jpg

Mvh

Jag har en från 1969 av just den enkla anledningen att det var då de landade på månen ;)

Ska ta en bild vid tillfälle.

Slänger in den här bilden på Neil o speedy på mesh

2f9a938e713f9020343bbbc49c5226ff.jpg

Jag hade en som jag flippade, sen köpte jag tillbaka den. Sen blev den erövrad av Jakob.Dala i ett nesligt överfall.

AF4D76EC-703D-421C-B9FE-3951466C6077-29687-00002FF75E03F5DF.jpg

Det är en grym klassiker!

:cool:

Jag ville ha en Speedy PRO (42mm) i helguld men köpte en helgulds Reduced (38mm) istället vilket till slut blev för liten för mig efter Rolex köpet haha :lol: ... Så med andra ord såldes den lilla Reduced Speedyn efter ca ett år i min ägo..

Men här kommer bild på den iaf...
20121027_1104290.jpg

Denna har jag kvar :cool:
20121109_202655.jpg

Blev en liten bild på min Speedy Pro under gårdagen. Passade ju bra i denna tråden. Funderar dock på att flippa klockan. På bilden ett Omega gummiband som egentligen sitter på PO eller SMP.

yhy9ugyb.jpg

Ekmikael skrev:
Blev en liten bild på min Speedy Pro under gårdagen. Passade ju bra i denna tråden. Funderar dock på att flippa klockan. På bilden ett Omega gummiband som egentligen sitter på PO eller SMP.

yhy9ugyb.jpg

Ååååh, visserligen OT men chateauneuf du pape, satan vilken fint gott vin det är alltså.. Gillar Tardieu-Laurent bäst men alla fungerar egentligen riktigt bra!

+1000 på riktigt bra val!

JakobZ skrev:
Ekmikael skrev:

yhy9ugyb.jpg

Ååååh, visserligen OT men chateauneuf du pape, satan vilken fint gott vin det är alltså.. Gillar Tardieu-Laurent bäst men alla fungerar egentligen riktigt bra!

+1000 på riktigt bra val!

Tack! Gillar detta vinet skarpt och även Cuvée Anonyme. De andra har jag tyvärr aldrig provat på. Beror nog mest på att dessa tillhör beställningssortimentet och jag gillar att handla på impuls. :)

Här är min, visserligen en Pre-Pro... Men säger som undersköterskan "för tillfället enda", de ses annars ofta i par eller flock. Tror det är min 8:e, men har inte haft fler än 3 samtidigt. Har konstant rört mig mot tidigare referenser under resan, detta är en 105.003-65 med 22.8Mserial.

IMGP0043-2.jpg

IMGP0038-2.jpg

Ref:arna du ska ha är
3750.50 bas-speedmastern, med plastglas, stryktålig som få!
145.022 70-tal, det mest prisvärda och fortfarande autentiskt.
Ett snäpp upp i nörderi är:
105.012 det var vad Nasa valde och vad Armstrong o Aldrin hade. 321-verk.

Själv är jag svag för det tidiga caset med raka bandhorn.

Det finns väl huuuuur många som helst där ute. Promenera förbi ett pantbaksfönster, så ser du minst en.

Tillbaka
Topp