• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart har alla 116610ln tagit vägen?...

Freedeeriikk

Breitling
Som rubriken lyder; vart har alla begagnade 116610ln tagit vägen? Varit på jakt efter en nu i åratal och vill inte ge mig på att köpa en ny. Vart tycker ni man ska vända sig för att troligast få tag på en begagnad 116610ln till ett icke hutlöst pris?

För längesedan hittade jag denna modell för runt 60k, men nuförtiden hittar jag bara för runt 70.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Det är en eftertraktad rolex och listpriset har gått upp -> begagnatpriset går också upp.
 

joca

Patek
2-Faktor
Finns massor.. Ibland måste man leta t.ex. internationellt.
Vad är din definition på "hutlöst pris"?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Här är en
DCAC4FAC-86B2-43FF-8922-857ACBF7AF6B.jpeg




du har vart på jakt i åratal???
Varför inte satt upp dig hos ad?
För ca ett år sedan var det ingen kö utan de fanns i butik.
Varför inte köpa ny, priserna är typ samma på nyare beg som helt ny hos ad
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Här är en
DCAC4FAC-86B2-43FF-8922-857ACBF7AF6B.jpeg




du har vart på jakt i åratal???
Varför inte satt upp dig hos ad?
För ca ett år sedan var det ingen kö utan de fanns i butik.
Varför inte köpa ny, priserna är typ samma på nyare beg som helt ny hos ad
Läser man mellan raderna så var nog målet att köpa den för under 60k, och nu fick TS värsta chocken när han blev uppdaterad om priserna
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Som rubriken lyder; vart har alla begagnade 116610ln tagit vägen? Varit på jakt efter en nu i åratal och vill inte ge mig på att köpa en ny. Vart tycker ni man ska vända sig för att troligast få tag på en begagnad 116610ln till ett icke hutlöst pris?

För längesedan hittade jag denna modell för runt 60k, men nuförtiden hittar jag bara för runt 70.

Om man kollar hva dom har blitt solgt for den siste tiden på Blocket så kommer du nok ha svårt å hitta en beggad i bra skick billigare en det dom säljs for ny hos AD. Även 70k känns lite for lågt just nu iaf.
 

bluetrain

Cartier
Nu har väl iofs kronan rasat mot de francen de senaste åren men för referens så såg jag en 116610ln 2014 utannonserad för 100k i zurich härförleden av exakt de skäl som nämns ovan...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det skiljer en rad text, ingen extrem skillnad direkt.
Nä, du har rätt. Båda har löjligt mycket text på tavlan. Men GMT-Master II står åtminstone i grönt.
Men jag rekommenderar i vilket fall TS att söka på chrono24 istället för K&S, eller eller lägg ut en köpesannons åtminstone.
 

Mankebank

Cartier
Som rubriken lyder; vart har alla begagnade 116610ln tagit vägen? Varit på jakt efter en nu i åratal och vill inte ge mig på att köpa en ny. Vart tycker ni man ska vända sig för att troligast få tag på en begagnad 116610ln till ett icke hutlöst pris?

För längesedan hittade jag denna modell för runt 60k, men nuförtiden hittar jag bara för runt 70.
Får jag gissa är flesta ägare är inte så intresserade av sälja en så mångsidig och användbar klocka när den som nu inte ens kostar något att äga. Begagnatpriset stiger snabbare än vad man kan räkna med att servicekostnaden är och dessutom är det besvärligt att köpa en ny om man skulle ångra sig.

Fast vem är jag att svara, jag säljer ju aldrig någonting. Jag köpte min ny och den ska gå i arv till nästa generation.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som rubriken lyder; vart har alla begagnade 116610ln tagit vägen? Varit på jakt efter en nu i åratal och vill inte ge mig på att köpa en ny. Vart tycker ni man ska vända sig för att troligast få tag på en begagnad 116610ln till ett icke hutlöst pris?

För längesedan hittade jag denna modell för runt 60k, men nuförtiden hittar jag bara för runt 70.
De är tyvärr inte helt enkla att köpa nya vilket har drivit upp priserna på begagnatmarknaden. Fenomenet är globalt och det är tyvärr bara att gilla läget.
 

Jakerblom

Breitling
Som rubriken lyder; vart har alla begagnade 116610ln tagit vägen? Varit på jakt efter en nu i åratal och vill inte ge mig på att köpa en ny. Vart tycker ni man ska vända sig för att troligast få tag på en begagnad 116610ln till ett icke hutlöst pris?

För längesedan hittade jag denna modell för runt 60k, men nuförtiden hittar jag bara för runt 70.
Är också på jakt efter en, dock ny. Rob E har 8-10 månader väntetid, bara lägga deposition. Känns ändå ok att vänta på?
 
Topp