• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart hittar man en klocka med vinröd urtavla?

TrickyRick

Breitling
2-Faktor
Jag är på jakt efter en klocka med en vinröd urtavla till min sambo som älskar just den färgen i hopp om att väcka lite intresse för bra klockor. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att hitta men det visade sig vara en större utmaning än jag trodde. Jag har kikat på t.ex. Tudor Style 12110-0015 och 12310-0015 som nog är lagom i både storlek och pris, problemet är att de verkar vara extremt ovanliga (Och trots det verkar säljas för kring 15-20k, det är väl inte så poppis med vinrött 😂 ).

Har Klocksnack några bra tips på vinröda klockor? Till saken hör att hon inte vill ha en dyr klocka för hon är lite rädd att tappa bort den/skada den, så t.ex. Rolex går bort, de ca 20 000 kr som Tudorn kostar är nog en övre gräns. Ett mekaniskt urverk vore såklart skoj men en kvarts-klocka av bra kvalitet blir hon säkert också glad över.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Seiko Presage kanske kan vara ett alternativ.

Screenshot_20240620-113305.png


Screenshot_20240620-113237.png
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vill man hålla sig i det billigare segmentet har Spinnaker några modeller med röda/vinröda urtavlor. Bla denna som jag tycker är snygg. Tror att @Delgada har en sådan.
IMG_6421.png

 

Delgada

Patek
Vill man hålla sig i det billigare segmentet har Spinnaker några modeller med röda/vinröda urtavlor. Bla denna som jag tycker är snygg. Tror att @Delgada har en sådan.
IMG_6421.png

Stämmer bra. Jag är dessutom helnöjd med den. Däremot är originalbandet i läder av tveksam kulör. Mörkt gråblå tycker jag inte alls passar så jag kör svart gummi på sommaren och svart krokodil-bund på vintern.
20240527_193200.jpg
20230830_204801.jpg
 
Topp