• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köpa slät glasring till en DJ?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gents,

Har någon ett tips vart man kan köpa en slät glasring till en DJ 1603?

Eller är det så att tex ABC eller Farfars klockor har såna och kan slänga på dem på en gång tro...?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för tipset om Dr Watch i min tråd. Han kanske har någon på lager, eller Ebay, Chrono 24.

Jag mailade med en Hong Kong handlare, Alex Pig. Han kunde "slänga på" en slät ring om jag köpte av honom.

Kollade på en DJ hos Kaplans och dom rekommenderade inte att man bytte ring, då man ändrade referensen. Vet inte hur "original nördig" man bör vara?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
CC,

Behåller man originalringen så är det nog safe, då kan man ju återställa den "vid behov".

Vill ju naturligtvis ha en en äkta original rolex-ring, så ebay känns inte helt säkert

Får höra med Doktorn... Diggade du förresten hans Dj med slät ring?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Singular skrev:
Jag tror faktiskt att DJ:n han säljer är min gamla...

Singular, köp tillbaka den - den är grymt snygg!

Har en nästan exakt likadan, men med räfflad ring. Tycker slät ring & oyster ger en jäkligt clean look som alltid funkar :mrgreen:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Vart köpa slät glasring till en DJ?

JS_80 skrev:
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld

+1

Och gör du så är jag spekulant på oysterlänken. Har velat fram och tillbaks vad jag ska ha på min DJ med slät ring men har nu fastnat för oyster.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Re: Sv: Vart köpa slät glasring till en DJ?

jonas_w skrev:
JS_80 skrev:
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld

+1

Och gör du så är jag spekulant på oysterlänken. Har velat fram och tillbaks vad jag ska ha på min DJ med slät ring men har nu fastnat för oyster.

Eller så säljer du din till mig och köper en med länk ;) Jag högg på din, men du måste ha varit riiiktigt snabb.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
JS_80 skrev:
Singular, köp tillbaka den - den är grymt snygg!

Har en nästan exakt likadan, men med räfflad ring. Tycker slät ring & oyster ger en jäkligt clean look som alltid funkar :mrgreen:

Jovisst, den är fin - så lite sugen är jag allt...

Fabian skrev:
varför sålde du den? hade du en vit tavla också?

Köpte min Ploprof i den vevan och behövde få loss lite flis till klockkontot. Som sagt, superfin. Har haft en 16030 (med slät ring) med silvertavla också - det är nog den du tänker på.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Vart köpa slät glasring till en DJ?

Criss Cross skrev:
jonas_w skrev:
JS_80 skrev:
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld

+1

Och gör du så är jag spekulant på oysterlänken. Har velat fram och tillbaks vad jag ska ha på min DJ med slät ring men har nu fastnat för oyster.

Eller så säljer du din till mig och köper en med länk ;) Jag högg på din, men du måste ha varit riiiktigt snabb.
Jo, slog till direkt jag såg den. Jag var på hugget för hade missat en DJ bara nån dag innan. Har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med denna än, endera behålla och skaffa ny länk eller sälja/byta mot en DJ med originallänk. Hör av mig om den ska flippas.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JS_80 skrev:
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld
Vet att förra ägaren tyckte länken var rasslig värre. Tror nog en solid (ovikt) länk är att föredra på dressat.
 

Rookien

Panerai
Aurum skrev:
JS_80 skrev:
Criss Cross skrev:
Den var fin om man kör på svarta tavlan. Vill gärna ha en något billigare DJ. Har tänkt mig den på skinn så den fina länken har inget mervärde för mig.

Går ju alltid att sälja länken och få tillbaka lite pengar, en fin oysterlänk är nog ganska lättsåld
Vet att förra ägaren tyckte länken var rasslig värre. Tror nog en solid (ovikt) länk är att föredra på dressat.

Jag drar iväg tråden ytterligare...men blev tvungen att fråga när ni ändå är in på DJ och länkar mm.
Är väldigt sugen på en beggad DJ, har bla kollat in denna http://www.drwatch.se/watches.asp?id=1262&pic=1
Nu är jag precis som mitt namn, en nybörjare på klockor, men intresset växer hela tiden.
Är länkarna rassliga?
Vad är ett bra pris för en beggad DJ?
Tacksam för alla möjliga tips.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rookien skrev:
Jag drar iväg tråden ytterligare...men blev tvungen att fråga när ni ändå är in på DJ och länkar mm.
Är väldigt sugen på en beggad DJ, har bla kollat in denna http://www.drwatch.se/watches.asp?id=1262&pic=1
Nu är jag precis som mitt namn, en nybörjare på klockor, men intresset växer hela tiden.
Är länkarna rassliga?
Vad är ett bra pris för en beggad DJ?
Tacksam för alla möjliga tips.

Den du länkade till är ju rätt ny, tex har den ju det nya låset (clasp) - så jag tror inte du behöver oroa dig för att den länken är speciellt rasslig. De rassliga länkarna är ju ofta av äldre slag alt. väldigt väl använda

Vad gäller pris är det svårt att säga - beror på om du letar efter en från 1970-1980, då kan de ligga på runt 14-20 KSEK. Om du går på de nyare/senare versionerna av den klassiska DJ (36mm) så ligger de nog beggade på 20-35 KSEK beroende på ålder, skick, papper & box

Ett prisvärt alt kan nog vara en ref 16XXX (tex 16200) - dvs av klassisk design men inte de äldsta varianterna (beror ju i och för sig på om du vill ha vintage eller modern look & känsla på den...). De äldsta 16XX har ju tex ej quick-set för datum, medan 16XXX har det (tror jag bestämt...). För 16XX-16XXX kan du nog få en för just 14-25 KSEK

Går du upp till en 116200 så får du en klocka med nyare länk, lås samt lite (har jag för mig) visuellt större boett. Men de kostar ju som sagt mer, räkna med 25-40 KSEK

Vet inte om mitt dravel hjälpte eller ej.....
 
Topp