• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köper jag 22mm bandstift i Uppsala idag?

joh.jonsson

Panerai
Som rubrik. Clas Olsson hade ba 20mm
Kjelle inget. Ur o penn har dom? Inget resultat när man sökte på deras hemsida (suck) :) Tack allesammans!
 

joh.jonsson

Panerai
Va förbi ur&penn.
Hon- Smala eller tjocka 22mm stift? 5kr styck.
Jag- Ah, ta 4 smala o 4 tjocka då.
Hon- Yes, det blir 360kr.
Jag- vaaahhh?!
Hon - ja 25kr styck.
Jag- ridå... Aja ge mig 4 tjocka iaf. (180spänn)

Kändes dyrt som fan eller e de jag som e snål? Haha
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Va förbi ur&penn.
Hon- Smala eller tjocka 22mm stift? 5kr styck.
Jag- Ah, ta 4 smala o 4 tjocka då.
Hon- Yes, det blir 360kr.
Jag- vaaahhh?!
Hon - ja 25kr styck.
Jag- ridå... Aja ge mig 4 tjocka iaf. (180spänn)

Kändes dyrt som fan eller e de jag som e snål? Haha
25kr styck borde bli 100kr för 4st kan man tycka
 

Brunleif

Panerai
Nä det var nog inklusive ett ganska saftigt påslag misstänker jag.
Är stiften som säljs på ebay bara skräp? typ 300st i alla möjliga storlekar för 100kr.
Jag svarar ju iofs på min egen fråga, klart det är skräp...
 

Mvnordlander

Cartier
Det lät dyrt för stift från Ur och Penn. Fortsättning följer efter Uppsalas billigaste och bästa stift. Om man hittar något bra får man hojta till i tråden.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vafan!? En 10a styck kan man väl köpa o då går dom väl 9,90kr plus endå haha! Helt sjukt
Håller med om att det är "dyrt" i förhållande till materialet man får. Men sedan har dom har hyror att betala, om man betalar med kort så går det bort en viss avgift på det, personalkostnader, osv, osv. Klart bättre att beställa hem som någon tidigare sagt men gemene man tänker väl att 50 kr för att "fixa" klockan när bandstiftet lossnat är ett rimligt pris. :happyhappy:
 

cab

Audemars
2-Faktor
Märkesstift i stål brukar kosta 200-300kr/st så tycker nog inte 45kr är så mycket :) Värt att lägga lite extra. Trist om de släpper och klockan ramlar av för man är snål med bandstiften.
 
Topp