• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart köper jag originalspännen till bäst pris?

viwe

Silver
2-Faktor
Hej
Jag skall köpa ett 16mm Longines spänne. Vart köper jag detta enklast och till bäst pris?
Sedan en annan fråga av det mer fåfängda slaget, är det ok att sätta dit originalspänne på ett Hirsch band?

Med vänlig hälsning,
ViWe

Hej
Jag skall köpa ett 16mm Longines spänne. Vart köper jag detta enklast och till bäst pris?
Sedan en annan fråga av det mer fåfängda slaget, är det ok att sätta dit originalspänne på ett Hirsch band?

Med vänlig hälsning,
ViWe
Absolut! Jag köper själv aldrig originalband till mina ur. Det är inte prisvärt och svindyrt, originalspännet monteras på exempelvis ett Hirsch.

Hej

Med vänlig hälsning,
ViWe

Sinn U1 med Hirsch Terra och Sinn-spänne. Inget konstigt med det, ibland finns ju inte det band som man vill ha hos tillverkaren av klockan. Sen om det är bortkastade pengar med att köpa till ett spänne kan du bara själv svara på. För mig var det 100% värt det.

IMG_20171014_125835.jpg

Pratade precis med Klockmäster i V Frölunda. Dom tar 500kr för ett spänne, är det rimligt?

Har märkt att man kan få priser hos AD väl i paritet med ebay om man skapar en god relation (titta inte på listpris). Man är säker på att man får äkta vara också. Nu har jag iof. aldrig kollat på Longine dock.

Tillbaka
Topp