• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart köper ni era nya klockor?

Greven78

Basic
Jag är nyfiken vart ni vänder er för att titta,klämma, känna och slutligen köpa era ur.
Åker ni utomlands för att göra ett kap eftersom det kan skilja en del i pris, skatt, moms o.s.v. ? Jag var nyligen på St.Martin och det är ju ett taxfree-område. Jag tittade in i en Hublotbutik och det väckte mitt klockintresse till liv ;)
Finns det några nackdelar med att köpa en klocka utomlands. Om man t.e.x importerar en bil så har den aldrig samma värde som en svensksåld bil, fungerar det likadant med klockor?

Fridens

Jag är nyfiken vart ni vänder er för att titta,klämma, känna och slutligen köpa era ur.
Åker ni utomlands för att göra ett kap eftersom det kan skilja en del i pris, skatt, moms o.s.v. ? Jag var nyligen på St.Martin och det är ju ett taxfree-område. Jag tittade in i en Hublotbutik och det väckte mitt klockintresse till liv ;)
Finns det några nackdelar med att köpa en klocka utomlands. Om man t.e.x importerar en bil så har den aldrig samma värde som en svensksåld bil, fungerar det likadant med klockor?

Fridens
Kikar lite överallt.. Hos AD's, gråhandlare, hos kontakter osv.
Utomlands kan vara billigare absolut, däremot får man lägga på 25% moms om det är utanför EU och då brukar det inte skilja så mycket.

Vissa anser nog att "svensksåld" är premium men inte alls på samma sätt som bilar. Skulle säga att det påverkar priset extremt lite på de flesta klockor.

Tillbaka
Topp