• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart lämna in ett gammalt fickur för service?

Såkkett

Omega
Har ett gammalt fickur som är arvegods som jag gärna skulle lämna in på service för att med gott samvete kunna använda den vid de få tillfällen som jag bär kläder som tillåter det.
Helst i Stockholmstrakten eller i alla fall mälardalen.

Klockan fungerar idag till synes utan problem då jag inte kunde hålla mig utan drog upp den ett par varv så den tickade igång men den har antagligen inte fått någon översyn den senaste generationen så det känns lite vanskligt att använda den i nuläget.

IMG_2460.JPG


IMG_2461.JPG
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Har ett gammalt fickur som är arvegods som jag gärna skulle lämna in på service för att med gott samvete kunna använda den vid de få tillfällen som jag bär kläder som tillåter det.
Helst i Stockholmstrakten eller i alla fall mälardalen.

Klockan fungerar idag till synes utan problem då jag inte kunde hålla mig utan drog upp den ett par varv så den tickade igång men den har antagligen inte fått någon översyn den senaste generationen så det känns lite vanskligt att använda den i nuläget.

image_zpsacymmhzt.jpeg


image_zpstu3xk5qa.jpeg
Underbart snyggt urverk . Waltham är väl amerikanskt? Här får du lite info om klockan . Var rädd om den för övrigt .http://www.nawcc-info.org/walthamdb/LookupSN.asp . Du får skriva in serienumret i rutan .
 
Topp