• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart lunchar ni?

Lunchar ni ute eller tar ni med matlåda till jobbet?

  • Äter självklart ute, man är ju inte sosse!

    Röster: 53 55.2%
  • Jag gör matlådor, man kan spara 100 kr om dagen på detta sätt, och den som spar han har!

    Röster: 34 35.4%
  • Jag gör egna matlådor men äter dem själv på toaletten och säger till andra jag äter ute.

    Röster: 9 9.4%

  • Totala väljare
    96

ScubaKing

Audemars
Enkel fråga jag är nyfiken på. Lunchar ni ute eller äter ni medtagen matlåda till jobbet?
Om ni lunchar ute, har ni någon favorit att dela med er av?
Jag tar för givet detta varierar med typen av jobb givetvis, en jurist äter troligen ute varje dag medans en fabriksarbetare kör matlåda (kanske mina fördomar).

Skarmavbild-2016-07-28-kl.-11.09.23-1024x631.jpg


Vs

prinsen-norrmalmcity-stockholm-5.jpg


 

Bally

Cartier
Gratis lunch på jobbet varje dag. Hade det inte varit det hade jag nog tagit med matlåda de flesta dagarna. Äter dock middag ute så gott som varje dag.
 

Veratio

Cartier
Halvtimmes lunch. Lunchlåda nästan alltid om vi inte är ute och kör. Äter sällan ute - varken på lunchen eller kvällen. Inte för att spara pengar, utan för att jag tycker att det är för stimmigt ute. Trivs bättre i hem/hemmet. Men det var annorlunda för 20 år sedan när man gillade det livet.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Gör matlåda för 10 middagar på söndag. Vilket räcker både för lunchlåda och middagslåda. Lägger hellre ned 1-2h matlagning på söndag än 30 min varje dag när man kommer hem.

Risken att man impulsköper mat påvägen hem minskar samt spontanköpen på Ica har minskat drastiskt sedan jag började göra så.
 

Roxen

Cartier
I regel frukost, lunch och middag på lokal. Inte särskilt roligt då man efter ett tag saknar hemlagad mat, mb väldigt tidseffektivt.
 

M.U

Rolex
Hade det inte varit för min sambo som älskar allt laga mat hade det blivit mackor på kvällen och lunch ute varje dag... nu blir det oftast riktigt bra matlådor ;) (Nej, hon ser inte att jag skriver detta...)
 

DanneS

Omega
Äter ute i stort sett varje dag, mest för att jag är bekväm. Har fått nåt sånt där kort som arbetsgivaren laddar varje månad som man kan köpa lunch för
 

Tapiren

Cartier
50/50 skulle jag väl gissa. Ganska sällan riktiga lunch-lådor dock, i så fall blir det några mackor och lite frukt eller liknande, orkar inte hålla på och krångla med att värma i micron och j-vlas.

Det beror nog mest på sällskapet om jag ska vara ärlig, jag betalar inte 100kr för att lyssna på någon kollega som bara gnäller i en timme, då tar jag heller snabblunch på rummet.
 

Veratio

Cartier
Köper alltid lunch och äter sen enklare mat på kvällen. Ser det som att jag köper min fritid och det är värt mycket att slippa behöva laga mat och hålla på med matlådor.

Bra tänkt, gillar verkligen ditt resonemang här. Samma tanke vi hade när vi köpte bostad mitt i Malmö för många extra kronor, men jag slipper pendla och cyklar till jobbet på 7-8 minuter eller promenerar om jag vill ha lite vardagsmotion. Tidigare pendlade jag ca 50 minuter enkel väg. Har "köpt" mig en timme och tjugo minuter extra fritid varje dag. Det blir en stor skillnad i procent, fördel ledig tid mot vaken tid mot arbetstid.
 

Karlssons

Omega
Har som ambition att äta matlådor då jag har så tur att jag har en sambo som är duktig på att laga mat. Men tyvärr är det inte så ofta som det blir några lådor över så då får man äta ute. Uppskattningsvis 70% utemat.
 
Som jurist som jobbar på bank är svaret redan givet i TS post, så jag undrar lite försynt över vad det är för trevligt ställe som visas på bild nr2? Köttbullarna på Riche är ju trevliga men det börjar bli lite uttjatat att äta där varje dag.
.
.
.
:D

Skämt åsido så är jag också en del av trenden ovan, vill säga att jag inser att jag äter ute för ofta, är för lat för att göra matlåda och har en underbar sambo som ändå gör matlåda 2-3 dagar i veckan.
Och bara för att bidra liiite till trådens fråge iaf så är ju ärlig husmanskost till rimliga priser en klar favorit om man ska äta ute.
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Som jurist som jobbar på bank är svaret redan givet i TS post, så jag undrar lite försynt över vad det är för trevligt ställe som visas på bild nr2? Köttbullarna på Riche är ju trevliga men de börjar bli lite utjatat att äta där varje dag.
.
.
.
:D

Skämt åsido så jag också en del av trenden ovan, vill säga att jag inser att jag äter ute för ofta, är för lat för att göra matlåda och har en underbar sambo som ändå gör matlåda 2-3 dagar i veckan.
Och bara för att bidra liiite till trådens fråge iaf så är ju ärlig husmanskost till rimliga priser en klar favorit om man ska äta ute.
Prinsen, klassisk husman i det övre spannet.

BTW, hur kan du missat den om du brukar äta på Riche? :confused:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har fått ett kort av min arbetsgivare där det sätts in ett par tusen på varje månad. Jag äter lunch ute varje arbetsdag för ca 90 kr. Jag lagar mat hemma som jag äter av på helgerna, resten går i frysen. Jag äter ganska sällan ute, men det händer någon/några ggr i månaden. Det blir en del representation periodvis och och då handlar jag mat och frukost hem för det som blir över på kortet.
 

JB_XII

Rolex
Händer tyvärr väldigt ofta att jag hoppar lunchen. Tänker inte på att äta utan kör bara på.

Men när jag väl skall äta så blir det lunch ute. Oftast på annans initiativ... kollega, vän eller kund :) Matlådorna följde endast med under "bantnings"-perioder när kosten var strikt.
 
Topp