• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tog GUL vägen?

dedde

Breitling
Alla, och jag menar verkligen alla, mina polare hade en GUL runt handleden under det sena 90-talet. Surf-skate klockan med kardborreband och i mängder av färgkombinationer. Tror att min klocka ligger och skräpar i någon låda ännu. Någon mer som undrar vart detta märke tagit vägen? (Jo, det finns fortfarande kvar, det vet jag) Någon som kan säga mig lite mer om märket, mest för att jag är nyfiken. Ni är säkert fler som också skrapade knän och boeter i rampen.

Allt gott
//Dedde
 

Måberg

Panerai
Köpte en till morsan när hon fyllde år i somras, hon ville ha en grön klocka och det var det som rymdes inom budget som inte var Ur & penn skräp :)
 

Skalman76

Omega
Köpte en till min son så han ska lära sig klockan. Väldigt snygg med ljusblå tavla, ska leta upp en bild som jag har någonstans. Många klockbutiker verkar ha storlekarna för barn med färgglada band, mycket snygga och prisvärda!
 

Skalman76

Omega
IMG_1122.JPG

Hittade en från nätet istället, ännu snyggare tavla i verkligheten
 

Lindeberg

Omega
Hittade min GUL i förrådet idag, kärt återseende. Ska försöka hinna köpa batteri imorgon så man kan gå igenom alla funktioner igen.

Bandet luktar sunkigt, kanske av handledssvett, kanske av förvaringen.

Jag tycker tavlan gör en fin övergång mellan den runda analoga delen och den fyrkantiga digitala.


IMG_8926.JPG
 

Cryssarn

Rolex
Kommer ihåg att jag hade något färgglatt på kardborreband när jag var barn. Men kommer inte ihåg att jag ska ha sett GUL texten eller loggan
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GUL var the SHIT! Köpte denna av en polare för 300kr som jobbade på STADIUM, han hade fått den av en säljare som precis höll på att lansera GUL i Sverige på den tiden! Detta var 1989 eller 1990.

Här är den med på semester på Hersonissos detta var också 89 eller 90.
DSC_9862.JPG


Här är dom jag han samla på mig!
DSC_9859.JPG


Denna Grek blev förälskad i klockan, och var beredd att betala 1500 spänn för klockan har jag för mig, sålde den aldrig dock, då det var osäkert att den skulle lanseras i Sverige enligt polaren jag köpte klockan av.
DSC_9864.JPG
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Borde fortfarande ha kvar min Gul i någon låda på vinden, riktig nostalgi och som någon redan skrivit så hade "alla" en Gul på kardborrebanden under mitten av 90-talet.
 

Sorubim

Audemars
Impulsköpte den här på tradera för några år sedan. GUL "Edge" NOS, fullset, fick även med en nyckelring :D. Verkar vara dags för batteribyte för sekundvisaren rör sig knappt alls...

guledge01.jpg


guledge02.jpg


guledge03.jpg


guledge04.jpg


(sorry för dassiga mobilbilder med akvariebelysning som ljuskälla :D)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Men Gul var endå en rolig klocka, första klockan jag köpte för egna pengar. Fick en Swatch när jag fyllde 8 av min farfar, kan ha fel på år men däromkring. (tyvärr har jag inte den kvar) Men en trevlig första klocka och vägen ner i träsket, möjligen vad DW kan vara idag men mycket roligare klocka än DW.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Fick en när jag fyllde antingen 15 eller 18, minns inte riktigt. Var ju trots allt nån gång på 90-talet haha.
Den hade även en gul tavla o gult i kardbordbandet. Det tråkiga är att jag tror att jag råkade slänga den för nåt år sen när jag rensade ut mitt gamla skåp men måste dubbelkolla..
 
D

Deleted member 4412

Guest
O visst 17 var dom hajpade på 90-talet! Man minns ju annonserna/reklamen i diverse tidningar som Slitz (ytterligare 90-tals fenomen) o Café:)
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp