• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vart tusan tog skratt emojin đŸ€Ł vĂ€gen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
 

Rooster91

Panerai
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
đŸ€Ł
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
DĂ„ behöver jag inte starta min trĂ„d :) Eller snarare đŸ€Ł

Kan tycka att den kanske inte hör hemma pÄ köp&sÀlj, men pÄ övriga forumet fyller den ju en funktion.

SkÀrmavbild 2023-01-15 kl. 23.20.45.png
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nu tycker jag att vi tar varandra i handen och...

Hur ska man nu reagera nÀr @Limeee köpt och sÄlt samma klocka för femtioelfte gÄngen?
Hahahaha đŸ€Ł
Vet du en sak, pĂ„ riktigt sĂ„ var det nĂ€r jag skulle đŸ€Ł pĂ„ hans inlĂ€gg om sista natten med bronzon jag upptĂ€ckte att den var borta!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Klart som tusan den mÄste tillbaka, vi mÄste vÀl fÄ ha lite kul hÀr pÄ forumet!?

Haha och jag som undrade varför det blev ”wow”-emojin och inte skratt-emojin, men nu har jag svaret @Burnman @Nissestr 😂😂
Exakt! Det Àr ju bara kolla resultatet pÄ pollen ocksÄ! 100% av forumet vill ju ha den tillbaka!! NÀÀ, nÄgon har tagit ett överilat beslut. Bara puddla och göra om och göra rÀtt!
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Blev nÄgon krÀnkt? Har jag förbrukat alla mina?
Tycker den fyllde ett bra syfte, anvĂ€ndes ofta i trĂ„dar med bra stĂ€mning enligt min upplevelse. Jag vĂ€lkomnar möjligheten att visa hur man reagerar pĂ„ nĂ„got inlĂ€gg/svar med kĂ€nsloemojisar. Den enda ”nackdelen” jag kanske noterat med dessa Ă€r i annonser för överprisade Rolex, förlĂ„t, klockor!

NÀÀ jag röstar för att skrattemojisen ÄterinsÀtts.
😂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nu tycker jag att vi tar varandra i handen och...

Hur ska man nu reagera nÀr @Limeee köpt och sÄlt samma klocka för femtioelfte gÄngen?
Exakt bara en sĂ„n sak. 😂

Om folk Ă€r lĂ€ttkrĂ€nkta över att fĂ„ en skrattande emoji nĂ€r de lagt ut en klocka för 200% över list sĂ„ har man nog andra problem och ska nog inte hĂ€nga pĂ„ internet alls đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
 
Senast Àndrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den borde givetvis Ă„terinföras. I synnerhet pĂ„ Köp & SĂ€lj, för sĂ€ljarnas skull. Det kanske lĂ„ter bakvĂ€nt men lĂ„t mig förklara. Objekt med befĂ€ngda prislappar som inte fĂ„r skrattreaktioner bumpas ofta i mĂ„nader, medan de som fĂ„r flera skrattreaktioner ofta ”avslutas” inom kort. Jag kan inte tolka detta förhĂ„llande pĂ„ annat sĂ€tt Ă€n att skrattreaktionerna frĂ€mjar försĂ€ljning. 📈✹
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den borde givetvis Ă„terinföras. I synnerhet pĂ„ Köp & SĂ€lj, för sĂ€ljarnas skull. Det kanske lĂ„ter bakvĂ€nt men lĂ„t mig förklara. Objekt med befĂ€ngda prislappar som inte fĂ„r skrattreaktioner bumpas ofta i mĂ„nader, medan de som fĂ„r flera skrattreaktioner ofta ”avslutas” inom kort. Jag kan inte tolka detta förhĂ„llande pĂ„ annat sĂ€tt Ă€n att skrattreaktionerna frĂ€mjar försĂ€ljning. 📈✹

Egentligen en annan diskussion, men oavsett om marknadsvĂ€rdet pĂ„ tex sportrolex Ă€r skrattretande sĂ„ blir det lite skevt nĂ€r folk adderar skrattemojis till annonser, framförallt inför ovana köpare. Handen pĂ„ hjĂ€rtat Ă€r det rĂ€tt ofta fenomenet som kommenteras och det Ă€r egentligen inget "fel" med priset â˜źïž đŸŒ»

Men oavsett intressant att höra om det Àr anledningen till att den Àr borttagen och om det skulle vara fallet Àr det en dÄlig anledning :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Egentligen en annan diskussion, men oavsett om marknadsvĂ€rdet pĂ„ tex sportrolex Ă€r skrattretande sĂ„ blir det lite skevt nĂ€r folk adderar skrattemojis till annonser, framförallt inför ovana köpare. Handen pĂ„ hjĂ€rtat Ă€r det rĂ€tt ofta fenomenet som kommenteras och det Ă€r egentligen inget "fel" med priset â˜źïž đŸŒ»

Men oavsett intressant att höra om det Àr anledningen till att den Àr borttagen och om det skulle vara fallet Àr det en dÄlig anledning :)
Har för mig att nÄgon admin (@yonsson ?) nÀmnde för ett tag sedan att det var en av de mest Äterkommande klagomÄlen som de fÄr frÄn medlemmar (som kÀnner sig krÀnkta).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har för mig att nÄgon admin (@yonsson ?) nÀmnde för ett tag sedan att det var en av de mest Äterkommande klagomÄlen som de fÄr frÄn medlemmar (som kÀnner sig krÀnkta).

Men om man tar bort skrattemojin lÀr man snart fÄ ta bort den arga emojin som kommer att ersÀtta och med samma effekt, eller ledsenemojin för den delen.

Och hur i hela vĂ€rlden ska OWG March kunna fortlöpa utan skrattemojis??? Det Ă€r verkligen den stora frĂ„gan â˜ș
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Egentligen en annan diskussion, men oavsett om marknadsvĂ€rdet pĂ„ tex sportrolex Ă€r skrattretande sĂ„ blir det lite skevt nĂ€r folk adderar skrattemojis till annonser, framförallt inför ovana köpare. Handen pĂ„ hjĂ€rtat Ă€r det rĂ€tt ofta fenomenet som kommenteras och det Ă€r egentligen inget "fel" med priset â˜źïž đŸŒ»

Men oavsett intressant att höra om det Àr anledningen till att den Àr borttagen och om det skulle vara fallet Àr det en dÄlig anledning :)
Jag tror att det aldrig Ă€r ”fel” pĂ„ priserna. Det förefaller vara en mĂ€nsklig rĂ€ttighet nuförtiden att utan större historik hos Ă„terförsĂ€ljaren köpa ut nĂ„gon av de minst attraktiva instegsmodellerna av Rolex, förse den med lite repor under nĂ„gra mĂ„nader, och sedan sĂ€lja den för 40 % över listpris. I den mĂ„n jag lĂ€mnat skrattreaktioner pĂ„ annonser sĂ„ har de förresten alltid symboliserat glĂ€djetĂ„rar över marknadsekonomins vĂ€lsignelser och absolut inte nĂ„gon form av hĂ„n.
 

Kreacon

Audemars
Jag tror att det aldrig Ă€r ”fel” pĂ„ priserna. Det förefaller vara en mĂ€nsklig rĂ€ttighet nuförtiden att utan större historik hos Ă„terförsĂ€ljaren köpa ut nĂ„gon av de minst attraktiva instegsmodellerna av Rolex, förse den med lite repor under nĂ„gra mĂ„nader, och sedan sĂ€lja den för 40 % över listpris. I den mĂ„n jag lĂ€mnat skrattreaktioner pĂ„ annonser sĂ„ har de förresten alltid symboliserat glĂ€djetĂ„rar över marknadsekonomins vĂ€lsignelser och absolut inte nĂ„gon form av hĂ„n.
😂
 
  • Love
Reactions: bag

Minuten

Cartier
Jag tror att det aldrig Ă€r ”fel” pĂ„ priserna. Det förefaller vara en mĂ€nsklig rĂ€ttighet nuförtiden att utan större historik hos Ă„terförsĂ€ljaren köpa ut nĂ„gon av de minst attraktiva instegsmodellerna av Rolex, förse den med lite repor under nĂ„gra mĂ„nader, och sedan sĂ€lja den för 40 % över listpris. I den mĂ„n jag lĂ€mnat skrattreaktioner pĂ„ annonser sĂ„ har de förresten alltid symboliserat glĂ€djetĂ„rar över marknadsekonomins vĂ€lsignelser och absolut inte nĂ„gon form av hĂ„n.
đŸ€­đŸ˜đŸ˜„đŸ˜†đŸ˜…đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€«đŸ˜¶đŸ˜‘
 
  • Love
Reactions: bag

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag Ă€r en som röstar för att det Ă€r gött att den Ă€r borta, tyckte den Ă€r onyanserad och allt för ofta anvĂ€ndes i ett drygt syfte. Men jag skulle Ă€ndĂ„ vilja ha en glad emoji som den hĂ€r 😁 eller kanske helst möjligheten att anvĂ€nda olika glada emojis, det tycker jag vore mkt trevligare och mer anvĂ€ndbart. Men jag gubbgissar pĂ„ att medelĂ„ldern Ă€r rĂ€tt hög hĂ€r och att de flesta av oss suger pĂ„ att anvĂ€nda emojis pĂ„ rimligt sĂ€tt hur som sĂ„ jag kanske Ă€r ute och cyklar.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag Ă€r en som röstar för att det Ă€r gött att den Ă€r borta, tyckte den Ă€r onyanserad och allt för ofta anvĂ€ndes i ett drygt syfte. Men jag skulle Ă€ndĂ„ vilja ha en glad emoji som den hĂ€r 😁 eller kanske helst möjligheten att anvĂ€nda olika glada emojis, det tycker jag vore mkt trevligare och mer anvĂ€ndbart. Men jag gubbgissar pĂ„ att medelĂ„ldern Ă€r rĂ€tt hög hĂ€r och att de flesta av oss suger pĂ„ att anvĂ€nda emojis pĂ„ rimligt sĂ€tt hur som sĂ„ jag kanske Ă€r ute och cyklar.
Ska erkĂ€nna att jag tillhör skaran som saknar đŸ€Ł men tycker att din idĂ© Ă€r bra, en 😁 eller liknande skulle kunna ersĂ€tta skrattet Ă„t nĂ„got som Ă€r skoj, men inte uppfattas lika drygt i tex annonser.

Men med det sagt sÄ Àr det ett klockforum:
Adobe_20230115_223702.jpg
 

SRBOT

Cartier
Exakt bara en sĂ„n sak. 😂

Om folk Ă€r lĂ€ttkrĂ€nkta över att fĂ„ en skrattande emoji nĂ€r de lagt ut en klocka för 200% över list sĂ„ har man nog andra problem och ska nog inte hĂ€nga pĂ„ internet alls đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
SĂ„klart vill du anvĂ€nda emojin för att kunna fortsĂ€tta dina korstĂ„g mot att folk lĂ€gger ut klockor för ett pris som Ă€r högre Ă€n det du tycker det borde vara.. đŸ˜ŠđŸ€š
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag Ă€r en som röstar för att det Ă€r gött att den Ă€r borta, tyckte den Ă€r onyanserad och allt för ofta anvĂ€ndes i ett drygt syfte. Men jag skulle Ă€ndĂ„ vilja ha en glad emoji som den hĂ€r 😁 eller kanske helst möjligheten att anvĂ€nda olika glada emojis, det tycker jag vore mkt trevligare och mer anvĂ€ndbart. Men jag gubbgissar pĂ„ att medelĂ„ldern Ă€r rĂ€tt hög hĂ€r och att de flesta av oss suger pĂ„ att anvĂ€nda emojis pĂ„ rimligt sĂ€tt hur som sĂ„ jag kanske Ă€r ute och cyklar.
Bra idĂ©! đŸ‘đŸŒ
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp