• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart vända sig för att serva klockor?

Förslagsvis en återförsäljare av Breitling, om ni nu har några sådana där. Du kan kolla närmaste på Breitlings hemsida.

1t med bilkörning. Nä, lika bra att inte serva den.
Själv måste jag nog ta mig åtminstone 65mil söderut för att se på en klocka. Tidigare var det 105mil.
För min del vad gäller service, så blir det nog samma avstånd eller skicka klockan.

Jag ser inga problem med avstånd, men då veckopendlar jag till jobbet.
Tidigare körde jag 200mil enkel väg, dock inte veckopendling.
Idag tar jag flyget. Jag kan däremot ta en dagstur till stugan 40mil.

Det kan väl inte vara så att det är för långt om det inte är grannen som servar klockor?

Jag har släkt uppåt landet och kör 60-90 mil i stöten flera gånger om året. Det var inte min poäng. Jag vill inte åka på måfå till någon jag inte vet något om alls.

Jag har släkt uppåt landet och kör 60-90 mil i stöten flera gånger om året. Det var inte min poäng. Jag vill inte åka på måfå till någon jag inte vet något om alls.

Men om Breitling säger att du har ett servicecenter där, så är det väl inte direkt ”måfå”.
Passa på att glo på några andra klockor, gå ut och ät eller shoppa.

10mil för service är ju en lyx.

10 mil är väl inte så farligt. Du får ju räkna med att klockan ska lämnas in hos dem och mina erfarenheter av Breitling så får du nog räkna med att klockan är borta 2-5 veckor innan du får tillbaka den. Gällande pris får du nog räkna med 5-6 tusen.

Tillbaka
Topp