• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vattennöten är död...

Smeknamn för Aquanaut?


  • Totala väljare
    54
  • Enkät stängd .

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Men håll käften på er allihop, en klocka av sådan kaliber heter en sak och en sak endast; Aquanaut.
Att kalla den för "Vattennöten" är som att kalla Nautilus för "Nutten"...
Just, no.

Eller.
Skärmavbild 2015-01-04 kl. 00.44.02.jpg

Jävla käbbel, nu hamnade bilden på rätt plats.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju sjukt roligt med ett så gulligt smeknamn på en så seriös klocka. Fruktansvärt roligt. Dessutom är svengelska roligt. :)
 

Portofino

Panerai
Om vi ska kalla en spade för en spade, varför inte bara säga Aquanaut? smeknamn på olika klockor kan lätt bli fjantigt som nyttjas av en skara som tycker sig vara "invigda". Träffar jag någon som kallar sin Aquanaut för något annat än just Aquanaut så tar jag mig friheten att ge personen ett eget smeknamn. Mindre smickrande smeknamn.
 

Mattan

Panerai
Det är den där djävla @masterkillers fel. Har för mig att det var han som myntade det debila uttrycket. Vad sägs om att vi alla kallar Aquanauten för ...trumvirvel... Aquanaut?
Hade vi kunnat enas om att sluta säga "dinka" om armbandsur också, så hade det varit ännu bättre. Ännu ett debilt uttryck...
+1 på den, när vi ändå är igång kan väl "sporta" tas bort också...
 

Rearden

Cartier
Vattennöt lät ju riktigt gulligt. Ju dyrare dinka(observera ordvalet för min ställning i den frågan)desto mer nedsättande/roligare smeknamn.
 
Topp