• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vattentät och självlysande klocka för barn.

SdV

Basic
Hej.

Min dotter fyller 6 i vinter och jag tänkte att det är dags för henne att få sin första klocka. Det är en väldigt aktiv tjej, rätt slarvig som brukligt när man är 5 så klockan behöver tåla tuffa tag. Hon tycker bland annat det är jätteroligt att bada och leka i mörkret med min skx009 så jag tänker att klockan helst både ska vara badsäker och gärna vara självlysande. Hon försöker lära sig hur man läser av klockan nu så för att göra det mest pedagogiskt och enkelt tror jag på arabiska siffror på tavlan.

Någon som har något bra tips eller klok reflektion?

Ja GUL verkar inte alls dumma. Kul också att det är samma märke som alla hade när jag var barn/tidig tonår.

Här har du ju sommardinkan!
Guld, pärlemotavla och is! ;)
IMG_9388.JPG

https://www.klockia.se/gul-ascot-gilver-820312131

Tycker dessa är ganska coola. Uppfyller inte dina kriterier fullt ut och det är kanske på gränsen om den uppskattas av ett barn på +6 år (förmodligen varierande). De kostar dock inte så mycket så det går ju att testa en redan denna sommar. ;) Succé - och det blir en mer seriös dinka till vintern? :)

http://www.legowatches.com/

Ok. Gul känns som en riktigt het kandidat. Framförallt Micro Velcro tänker jag då.

Vad tror ni om denna? 28mm, 100m wr, seikos lumibrite på visarna samt vid varje index.

G-Shock såklart! Ungarna på jobbet älskar när jag har min på mig så de kan trycka på den så den lyser.

Hej.

Min dotter fyller 6 i vinter och jag tänkte att det är dags för henne att få sin första klocka. Det är en väldigt aktiv tjej, rätt slarvig som brukligt när man är 5 så klockan behöver tåla tuffa tag. Hon tycker bland annat det är jätteroligt att bada och leka i mörkret med min skx009 så jag tänker att klockan helst både ska vara badsäker och gärna vara självlysande. Hon försöker lära sig hur man läser av klockan nu så för att göra det mest pedagogiskt och enkelt tror jag på arabiska siffror på tavlan.

Någon som har något bra tips eller klok reflektion?
Vad blev det till slut? Har lovat en klocka till min sambos systerson så ute efter liknande.

Tillbaka
Topp