• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VC alltså...

Klockers

Cartier
Det här måste väl vara det vackraste som hänt världen?
image.jpg
 

POO

Panerai
Jag antar att det är ett jubileumsur för att fira att VC är 160 år. Därmed har dom ju skrivit 1854 - 2014.

Jag satt och undrade om de hade tryckt tavlan fel och inte uppmärksammat att sekundmarkeringarna var helt off. Eller om det möjligtvis var en oerhört sinnrik datumkomplikation eller något annat.


Aha. Började tvivla över mitt eget intellekt när alla andra verka fatta typ direkt. Fick inte ihop hur man kunde ha två fyror så nära varandra...
 

Sond

Patek
VC är så otroligt rätt. Spanar ständigt efter någon från 60-talet. Trots det blir det väl en PP som köps in son findress. Varför kan man undra? Men vore jag snorrik så skulle en ny och en vintage VC finnas i klocklådan.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Synd att nyare OS ligger på 42mm, blir för stort är jag rädd

Annars vore en OS mysig att ha i lådan. Samt en dressare som första posten visade.... :woot:
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Fan VC har snygga rena klockor (inte så förtjust i de med übermycket komplikationer för komplikationernas skull eller kronograferna men de vanliga klockorna är fan rena och fina.
 
Topp