• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OHPF VC Overseas Chronograph ("Deep Stream")

jÄger

Basic
Pris
250000 SEK
Returpolicy
Säljer den enbart f2f och med Swish. Går gärna gemensamt till klockhandlare för att verifiera om det hjälper.
Bilder Skickat
  1. Ja
Haj!

Insett att jakten efter "it"-klockan antagligen bara är ett intresse för klockor generellt med bara några månader på nacken vill jag nu flippa min VC Overseas Chronograph Gen.2 i stål/titan (s.k Deep Stream) ref: 49150/000W-9501

Det unika med den här versionen är just stålutförandet med bezel i titan vilket ger ett mindre intryck, enligt mig att föredra mot glimrande helpolerade utföranden. Utöver det så är tavlan i samma färg som motsvarande i guldutförande, dvs. brun/grå beroende på ljusförhållanden OCH den är slät - en stor skillnad från det djupa guilloche-utförandet på dess syskon.

Enligt mig den trevligaste versionen av VC Overseas Chronografer Gen.2 men smaken är som baken.

Storleksmässigt klockar den in på 42mm men bärs "bättre" än så. Min gräns går vanligtvis vid 40 men gjorde ett undantag här. Slänger med lite bilder med en Exp II (5-ref) för jämförelse.

Jag kan bara anta att det producerades betydligt färre av dessa än motsvarigheterna med svart/vit urtavla och min tanke med klockan utöver att jag använt den som min everyday watch var att "den borde sticka i pris precis som motsvarande modeller för PP och AP". Det har inte hänt än men jag har också insett att sånt händer inte när jag har något i min ägo så när du köper den är det säkert startskotten för ett prisrally. Isf, hoppas jag du skickar över några bandstift eller liknande som kompensation :Dte

Bilder följer och frågor besvaras relativt snabbt!

Är intresserad av vintage-Rolex som ev. byte men då enbart (Expl. Freccione, Tritium Sea-Dweller/Sub/GMT/coke/pepsi).

Uppdaterat pris:
Annars skiljs vi åt för 200tkr 250tkr.

höjer igen till 275tkr 🤗

Affär innan helgen så kan jag släppa den för 225tkr.

De exemplar jag sett från 6 månader bak har legat på 22-29kUSD, nu mellan 26-34kUSD.

kika på chrono24.

Behöver 2 dagars framförhållning då jag stuvat bort klockan när jag bestämde mig för att sälja.

Allt gott!
IMG_6476.JPG
IMG_6474.JPG
IMG_6506.JPG
IMG_6494.JPG
IMG_6512.JPG
IMG_6510.JPG
IMG_6508.JPG

Bilagor

• IMG_6135.JPG
    IMG_6135.JPG
    407.7 KB · Visningar: 28