• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veckan är räddad! Avsnitt 2 - Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851

Scipio

Patek
2-Faktor
Nice, men ni är lite fega. Uttryck åsikter och känslor även om det sågar ett märke/modell/teknisk lösning/komplikation/experters råd etc. Det är bara kul om ni inte är överens i allt. Vi som lyssnar tål att skilja på fakta och åsikt och gör som ni säger, inte alltid. Hoppas bara att de olika klockleverantörerna har högt i tak och tål en "sanning". Ett mycket roligt initiativ som jag hoppas blir långvarig. Jag vet att vissa lyssnare vill ha videoinslag, men podden är det enda media som tillåter folk att prata till punkt utan reklam så håll hårt i att det är just en podcast. Den lämpar sig också utmärkt att lyssna till när vi är på väg till och från och det är inte alltid lämpligt att behöva titta. Vi kan behöva fästa blicken på annat.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nice, men ni är lite fega. Uttryck åsikter och känslor även om det sågar ett märke/modell/teknisk lösning/komplikation/experters råd etc. Det är bara kul om ni inte är överens i allt.
Skulle vilja påstå att @Denke inte har några som helst problem med att såga det han inte gillar.
Lyssnat på första - Där han kapar ett av Rolex nysläpp vid anklarna? Eller som i senaste, med Perlon-band? Åsikten om Perlon fick jag av honom för fyra år sedan, den verkar vara oförändrad...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det håller jag med om. Det jag saknade var i samtalet kring WR. Det pratades om att olika tillverkare ser olika på hur de certifierar klockan och det hade varit än roligare med en djupdykning där. Det hade varit bra konsumentupplysning att få veta hur det görs bra och vilka som inte klarar det. Det är mer intressant med själva tekniken än med märket i det fallet. De nämnde nu skruvad krona, men det hade varit intressant hur branschen löser problemen rent tekniskt och hur det stämmer med marknadsföringen. Inget ont över någon. Jag menar bara att ett fullständigt oberoende ger ett annat samtal.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag menar bara att ett fullständigt oberoende ger ett annat samtal.

Näe, där har du faktiskt helt fel. Innehåll och vad som sägs är inte styrt från något håll alls. Att vi inte borrade så mycket djupare kring just WR beror enbart på att vi inte hade så mycket mer att säga om det. Men det är säkert ett ämne vi kan återkomma till i podden framöver om det dyker upp några heta scoop i ämnet! ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag upplever att man ibland söker efter nya ord och uttryck för att man inte vill säga exakt det man tänker och det är en slags ofrihet i sig. Vi alla är styrda från fler håll på något sätt så helt fri och neutral är nog ingen. Med den tesen har jag inte fel, men inte helt rätt heller. Det blev bara mer komplicerat. :) Jag vill inte hänga upp mig på det här för jag tycker podden är rolig och väldigt väldigt bra initiativ.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Näe, där har du faktiskt helt fel. Innehåll och vad som sägs är inte styrt från något håll alls. Att vi inte borrade så mycket djupare kring just WR beror enbart på att vi inte hade så mycket mer att säga om det. Men det är säkert ett ämne vi kan återkomma till i podden framöver om det dyker upp några heta scoop i ämnet! ;)
Ämnet WR tycker jag ni gick igenom bra nog för pod-lyssning = Är du nojjig, trycktesta och gör täthetsservice + ge fan att bada med plexi.
Nu, no more fucking pruseluskan gräver ner sig i iso-certifiering:D För er som känner att det börjar rycka i baguetten när det gäller ett dissekerande av certifiering så förslår jag denna tråd:
https://klocksnack.se/threads/vattentäthet-på-klockor-i-allmänhet-och-dykklockor-i-synnerhet.19211/
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
@Denke faran är över. Tack för tipset.
image.jpeg
 
Topp