• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veckans horologiska bottennapp

Andrew

Cartier
http://www.vanityfair.com/online/oscars/2013/05/game-of-thrones-watch

.i.0.game-of-thrones-watch-theme.png


Värre hittepå än något IWC och Omega skulle släppa ifrån sig. (Hoppas jag...)
 

Ricrob

Patek
Inget jag skulle dega 60-70 lök för men jag tycker den är lite cool. Sköna kontrast och tydligt tema, jag gillar.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Faller inte konceptet lite när figurerna i serien helt omöjligt kan använda produkten? Ok om Tompa Cruise skulle kunnat ha Top Gun klockan i den filmen, inte helt orimligt.

Men inte fan springer en riddare runt med ett armbandsur... FAIL
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
...dessutom kör väl redan Bernhard watch company redan nån sorts riddartema med sitt skitfula sagan om ringen-typsnitt på urtavlorna? :p
 
V

Viggen

Guest
Faller inte konceptet lite när figurerna i serien helt omöjligt kan använda produkten? Ok om Tompa Cruise skulle kunnat ha Top Gun klockan i den filmen, inte helt orimligt.

Men inte fan springer en riddare runt med ett armbandsur... FAIL

IWC´s Top Gun modell har inget med filmen att göra. Top Gun är smeknamnet på flottans stridsflygskola för eliten. Rätt skall vara rätt! Varav den nya pilot modellen är döpt till Miramar, marinkårsbasen där skolan är belägen. :)

Övrigt håller jag iaf med om att GOT-klockan är hemsk. Precis som den officiella Batmanklockan från Diesel. :facepalm:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
IWC´s Top Gun modell har inget med filmen att göra. Top Gun är smeknamnet på flottans stridsflygskola för eliten. Rätt skall vara rätt! Varav den nya pilot modellen är döpt till Miramar, marinkårsbasen där skolan är belägen. :)

Övrigt håller jag iaf med om att GOT-klockan är hemsk. Precis som den officiella Batmanklockan från Diesel. :facepalm:

Vet att klockan ej har med filmen att göra, men rollkaraktären SKULLE KUNNA HA burit den i filmen utan att det skulle verka märkligt

Kan inte säga att jag skulle tycka det såg normalt ut med en riddare som hade en fet dinka på armen som vevar svärd :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det är ju inte särskilt svårt att designa en klocka om man stjäl urtavlan rakt av från en annan tillverkare. ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Fast det där är ju inte ens nästan likt.. Howpen hjår haaajs!

Orisen var i alla fall det första jag tänkte på när jag såg klockan i trådstarten.
"I am confused why anyone would pay $10,500 for a rubber watch that looks like a wrist-size tire with time-keeping capability and red detail."
 
V

Viggen

Guest
Vet att klockan ej har med filmen att göra, men rollkaraktären SKULLE KUNNA HA burit den i filmen utan att det skulle verka märkligt

Kan inte säga att jag skulle tycka det såg normalt ut med en riddare som hade en fet dinka på armen som vevar svärd :)

Jag vet! Ville bara få spela bror duktig lite. ;)

Jag kanske skulle nämna att ni skall undvika filmen Hans och Greta. Fattar inte hur Jeremy Renner kunde skriva på för denna. :blackeye:
 

_jonte

Patek
UN's taveldesign är väl vid det här laget en klassiker som varit med länge. Nu är denna visserligen pimpad till ett fult monster, men i grunden är det UN's klassiska design.
 

vekktah

Cartier
Sett tusen gånger fulare saker hyllas här och på andra forum. Sen har ju UN en rätt så udda design från scratch. Otippat märke att göra en sån grej dock. Känns lite farligt att associeras med. Att UN skulle ha rippat oris är ju skrattretande, nog att jag älskar oris, men UN är ju (trots ljummet omdöme på klocksnack ) ett snäpp upp på stegen.
 

Espresso

Cartier
Kan inte annat än hålla med. Jag älskar UN som märke generellt sett, men detta är så sjukt att jag blir rädd. Jag hoppas verkligen att det är första(?), men framförallt sista gången som de använder sina klassiska modeller och slänger på felaktig reklam på.
 
Topp