• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Veckans Tema v.21 - Jymden

MasterChief

Silver
2-Faktor
I ett försök att lära mig mer om olika klockor tänker jag härmed börja köra Veckans Tema här på Ks. Varje söndag kommer jag lägga ut ett nytt tema man kan följa den kommande veckan om man vill.

Vi börjar med ett för många enkelt tema:

Tema v.21 - Rymden

Finns ju minst ett självklart val här. Men jag uppmuntrar till försök att förvåna! Till exempel: nån som äger en udda klocka som finns med på NASAs lista över godkända klockor i rymden? ;)

För att köra igång. Imorgon kommer jag köra mitt nyförvärv. (gissar att det kan droppa in lite bilder på Speedys på tisdag med...)

Visste ni att Armstrong inte hade sin Speedy på sig när han tog första steget på månen? :)

9DF11AED-1DCA-4C93-B81E-39249608CED4.jpeg

Har ni förslag på teman så tas dessa tacksamt emot i pm eller här i tråden. :)

Rymden helt enkelt.

...Nä. Det är en manuell klocka i jättefint skick. Vet inte mer. Underbart fånig! :)

IMG_3113.JPG

Kul! Bidrar med ett olöst rymdklockemysterium. Alexei Leonov bar en Flightmaster 911 under träningsprogrammet för Apollo-Soyuz-projektet 1975. Det finns en bild från när ryssarnas farkost till slut dockar med amerikanernas och där bär han en omega på länk. Men är det hans egen flightmaster eller ännu en speedy? Och varför har han den alls på länk? Har diskuterats många gånger på internationella forum men ingen vet. Som flightmasterfan väljer jag att tro!
IMG_3114.JPG

Kanske inte den mest actionfyllda videon men nog fasen har den med Seiko och rymden att göra :)

Edit: klicka på blå knappen: watch on vimeo för att kolla där

Inga. Det är ingen människa som någonsin varit i rymden. Det faller ju på sin egen orimlighet! Rymdhunden Laika hade dock ätit upp en Vostok precis innan avfärd mot just rymden. Det var därför voffsingen gick bort därute. I svåra plågor ska tilläggas. Förbannat trist historia! :D

Aha, jag som trott att vi har varit på månen och allt sånt. Men det är ju uppenbarligen en lögn!
Vilken tur att vi har dig!

I ett försök att lära mig mer om olika klockor tänker jag härmed börja köra Veckans Tema här på Ks. Varje söndag kommer jag lägga ut ett nytt tema man kan följa den kommande veckan om man vill.

Vi börjar med ett för många enkelt tema:

Tema v.21 - Rymden

Finns ju minst ett självklart val här. Men jag uppmuntrar till försök att förvåna! Till exempel: nån som äger en udda klocka som finns med på NASAs lista över godkända klockor i rymden? ;)

För att köra igång. Imorgon kommer jag köra mitt nyförvärv. (gissar att det kan droppa in lite bilder på Speedys på tisdag med...)

Visste ni att Armstrong inte hade sin Speedy på sig när han tog första steget på månen? :)

9DF11AED-1DCA-4C93-B81E-39249608CED4.jpeg

Har ni förslag på teman så tas dessa tacksamt emot i pm eller här i tråden. :)
Kul idé :) Mina nuvarande jymdisar...

Först en halvsliten ;) Shturmaskie "Gagarin" 17 jewels... Lite mer info finns bl.a. här... http://forums.watchuseek.com/f54/ev...anskie-15-jewel-17-jewel-version-1063349.html
20171106_142017.jpg

gagarin-sturmanskie-2.jpg

Och sedan en av mina absoluta favoriter i samlingen. Detta skulle nog faktiskt vara min OWG-klocka, om jag vore tvungen :) Seiko A829-6019 aka "Seiko astronaut", från -82 ... Lite mer info finns bl.a. här... http://forums.watchuseek.com/f21/re...19-authentic-nasa-astronaut-watch-801480.html
20170806_102949.jpg

9d96c80489ba5c71a27d182533474350.jpg

Finns även en annan version A829-6029 (Annan form och röd/svart bezel. Klockan i förgrunden är dock en A829-6040 aka "Silver wave", medan den på astronauten är en A829-6029 aka "Sports 100" som har "taggig" bezel med två röda fält på insertet, "DAILY AL. och SINGLE AL.", istället för endast ett rött fält "TIME SET".), som burits av minst en astronaut...
8297774118_2fd088b86e_c.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp