• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vegetariska tråden!

meo_swe

Audemars
Då jag vet att vi är i alla fall tre som är vegetarianer/demi-vegetarian eller liknande hör på forumet så kan det ju vara kul att få en grönsakstråd här på forumet. Så jag tänkte att vi delar med oss av matlagningstips och restaurangtips här:)
 

wotan

Rolex
Kört vego hur länge som helst, dock inget etiskt tjaffs utan jag gillar inte smaken av kött/fågel/fisk. Jag gillar dock att laga mat till resten av familjen(som äter kött).
 

meo_swe

Audemars
Jag fick precis mitt första Facebookinlägg raderat. La upp en bild på en vegangrupp på min och tjejens pizza. Min pizza hade fetaost på sig.. Hädelse!!!
DSC_0812.JPG
 

Psykel

Patek
Flickvännen är vegan, så blir en hel del sånt hemma. Kan dela med mig av ett väldigt simpelt recept på bönbiffar:
Ta en burk bönor av valfri sort, mixa till gegga. I med maizena och vätska (vatten/soja/annat) tills det blir en degig konsistens. Krydda efter smak, forma till biffar och stek. Riktigt gott! Funkar till burgare också.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
En polare började med sånt här för några år sedan, jag har blivit bjuden på mat av han några ggr och blev faktiskt imponerad av det han lagade.
Jag tar gärna emot lite mattips, kan vara kul att variera sig emellanåt!
 
Topp