• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vem är KS kunnigaste när det kommer till braskaminer och installation?

Holmqvist

Diamant
2-Faktor
Tjenare.

Köpte ett hus för ett tag sedan där braskaminen var tveksamt installerad samt i tveksamt skick.
Köpte en ny contura kamin och bytte den själv.
Bokade tid för besiktning men när han väl kom så var det som jag befarat, det såg inte rätt ut med genomföringen av rökröret i innerväggen.
För att göra en lång historia kort, så behöver jag tips och råd.

Har det löst sig? Jag har en braskamin i mitt hus och det kommer en sotare varje år och besiktigar. Du borde kunna backa tillbaka via mäklaren till säljaren om det var något knas redan då. PM:a mig om du behöver tips och råd så ska du få kontaktuppgifter till en som kan.

Jag har en kåk med installerad braskamin Nibe. Nu är jag inne på att skaffa en vedeldad Bastu.
Läste lite online att kommuner kräver bygganmälan vid nyinstallation, gäller de även om du redan har en kamin hemma?

Jag har en kåk med installerad braskamin Nibe. Nu är jag inne på att skaffa en vedeldad Bastu.
Läste lite online att kommuner kräver bygganmälan vid nyinstallation, gäller de även om du redan har en kamin hemma?
Det gäller dessvärre om du redan har en braskamin hemma. Vi har en på nedervåningen och ville ha en på övervåningen också, men då blev det till att rita upp hela våningsplanet i skala och presentera ihop med bygganmälan.

Tillbaka
Topp