• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem hugger drömjobbet?

Sputniq

Panerai
Om jag inte minns helt fel finns det flertalet exklusiva butiker i Paris, ex LV, där de så gott som uteslutande talar kinesiska. Happ!
 

sveol

Cartier
70% av kraven i ansökningen Och you bör gå vidare till intervju. Skippa kinesiskan och vi kan nog söka

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker det är kul med dinkor, och är rätt vass på kinesiska (enligt mina utländska kompisar), men det krävs ett flak bira först genom strupen... Tror tyvärr att det kommer fallera där... ;)


Du har tur!
Kineser älskar att supa!

Bott i över ett år i Kina och kan beställa öl och ibland mat. Inget mer.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har fått lära mig av en person inom industrin att det är god sed i den kinesiska kulturen att köpa med sig presenter hem. Klockor står högt i kurs när dessa presenter ska inhandlas.

Det du säger samt att Kina har extremt höga tullavgifter på lyxprodukter. Så för en kines är det billigt att handla i Europa så inte konstigt att de vill ha någon som talar mandarin. Förutom det så är det jävligt dåliga på engelska, har jobbat med kineser :sorry:
 

Knight

Cartier
Kan ha misstolkat meddelandena. Isåfall ska jag bli trevligare i framtiden :)

Äh, folk är jobbiga att ha att göra med bara, det bor en liten översittare hos många. Men man härdas och när/om man väljer att gå vidare i yrkeslivet så har man lärt sig ett knep eller två i hur man hanterar människor :)
Allt är inte av ondo!

Edit: för att förtydliga så pratar jag från en f.d. butiksanställds perspektiv.
 

Icaras

Rolex
Det är väl i princip bara kineser som kommer hit för att köpa Rainbow Daytona och andra helisade dinkor. Klart att det blir lönsamt att ha en i personalen som kan tala språket - vi talar ju om klokor för 500k+
 

Chattras

Cartier
Det finns en resebyrå som arbetar uteslutande med shoppingresor för rika kineser. Dom flyger t.ex. till Paris där dom blir hämtade med bil och körs sedan runt med tolk bara för att ladda upp med sköna grejer och sedan flyger dom hem.

Den stora LV butiken har numera fått sätta begränsningar på hur många utav varje väska Kineserna får köpa. På grund av deras lyxskatt så bunkras det och säljs vidare hemma. Detta är ju inte LV själva jätte sugna på då index är högre i Asien än Europa och dom gärna tar dom pengarna själva.
 

RosaCasio

Cartier
Äh, folk är jobbiga att ha att göra med bara, det bor en liten översittare hos många. Men man härdas och när/om man väljer att gå vidare i yrkeslivet så har man lärt sig ett knep eller två i hur man hanterar människor :)
Allt är inte av ondo!

Edit: för att förtydliga så pratar jag från en f.d. butiksanställds perspektiv.

Helt rätt, mina år på elgiganten härdade mig som fan.
 
Topp